Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 13,3 (2009) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/7204

Title: El currículum y la enseñanza ¿qué se enseña y cómo al alumnado en situación de riesgo de exclusión?
Other Titles: Curriculum and teaching: what and how student at risk are thought?
Authors: González Barea, Eva María
López Calvo, Araceli
Bernal Galindo, Rosa Mª
Issue Date: 19-Jan-2011
Abstract: En el presente artículo se analiza el currículo y la enseñanza de dos programas o medidas que se desarrollan en la Región de Murcia y en la Comunidad de Andalucía –Programa de Diversificación Curricular y Programa de Iniciación Profesional y/o Programa de Garantía Social- ambos destinados al alumnado con serias dificultades para continuar la enseñanza en las aulas regulares. Tras presentar diversos datos recogidos a través de cuestionarios y entrevistas con diferentes sujetos implicados, se analizan y valoran los resultados de la investigación realizada, procurando responder a la cuestión de en que grado el currículo diseñado en tales programas y la formación y aprendizajes logrados han contribuido a responder a las necesidades de este alumnado.
The article analyses curriculum and teaching of two programs in the Region of Murcia and in the Community of Andalusia - Program of Diversification Curricular and Program of Professional Initiation and / or Program of Social Guarantee – designed and implemented with students at risks, in serious difficulties to progress their learning in regular classrooms and teaching. After presenting different data gathered throw questionnaires and interviews carried out with different teachers, the outcomes are analyzed and valued in order to answer the question related to the degree in which de curriculum designed and its implementation in such programs respond properly to students needs and contributed to theirs expected learning.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev133ART6;133
Keywords: Alumnos en riesgo de exclusión
Student at risk
Curriculum y enseñanza en los programas de atención a la diversidad
Programas extraordinarios de atención a la diversidad
Curriculum and teaching in special programs attending students diversity
Special programs attending students diversity
URI: http://hdl.handle.net/10481/7204
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 13,3 (2009)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev133ART6.pdf299.46 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada