Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 14,2 (2010) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/7004

Title: Reflexiones en torno a la Formación del Profesorado de Música a partir del Análisis Documental de los Planes de Estudio en Europa y América Latina
Other Titles: Music teacher education: Discussion from the document analysis of European and Latin American programmes
Authors: Aróstegui Plaza, José Luis
Cisneros-Cohernour, Edith
Issue Date: 11-Jan-2011
Abstract: En este artículo se presenta un compendio de los principales resultados del análisis documental de los planes de estudios de la formación del profesorado en educación musical en Europa y América Latina que se presentan en este monográfico de la revista Profesorado. Nuestro estudio se centra en relación con los elementos clave que integran los planes de estudio, la orientación del currículo, la conceptuación general de la educación musical que se refleja en los planes de estudio, así como las implicaciones que se desprenden para el campo de la formación del profesorado en educación musical.
In this paper we present a summary of the major findings discussed in this monograph of the Profesorado journal dedicated to the analysis of the music teacher education programmes accross Europe and Latin America. Our compendium pays attention to the key elements of the programmes, their curriculum approach, the general concept of music education supported. We also discuss the implications that this analysis brings out for the field of music teacher education.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev142ART14;2
Keywords: Formación del profesorado
Music teacher education
Educación comparada
Educación musical
Comparative education
Music education
URI: http://hdl.handle.net/10481/7004
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 14,2 (2010)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev142ART14.pdf136.07 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada