Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 5 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/6722

Title: Atrapados en la Explosión del Uso de las Tecnologías de la Información y Comunicación
Other Titles: Catched in the Explosion of the Use of Information and Communication Technologies
Authors: Figueras, Olimpia
Issue Date: 1-Jan-2011
Abstract: Los cambios en la práctica docente de los profesores subrayan la utilización de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) en la clase de matemáticas. La concepción de la escuela, la forma en que la enseñanza tiene lugar en el aula, las actividades y tareas propuestas a los estudiantes y las competencias que los estudiantes deben desarrollar son algunos de los cambios que deben tenerse en mente. El maestro de matemáticas del siglo XXI debe desarrollar competencias diferentes a las incluidas en los objetivos de su formación inicial. En este escenario, surge la siguiente pregunta: ¿Podrá el profesor alcanzar el paso de aquellos expertos que introducen en el currículo de la educación matemática el uso de TIC en el aula?
Changes in teachers’ practices underlie the use of Information and Communication Technologies (ICT) within mathematics classrooms. The school’s conception, the way that teaching is carried out in the classroom, activities and tasks proposed to the students, and competencies students must develop, are some of the changes that have to be taken into consideration. The mathematics teacher of the twenty first century must develop competencies that were not expected in his/her initial teacher training. Within this scenario, a question can be raised: Can mathematics teachers keep pace with the experts who introduce ICT in the classroom?
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193)
Series/Report no.: PNA;5(2)
Keywords: Bajo rendimiento
Creencias de los profesores
Educación primaria
Páginas web
TIC
ICT
Low achievement
Primary education
Teachers’ beliefs
WebPages
URI: http://hdl.handle.net/10481/6722
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Figueras, O. (2011). Atrapados en la explosión del uso de las tecnologías de la información y comunicación. PNA, 5(2), 67-82
Appears in Collections:Volumen 5

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PNA 5(2) 3.pdf839.02 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada