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dc.contributor.authorRascón Moreno, Diego
dc.contributor.authorBretones Callejas, Carmen M.
dc.date.accessioned2018-12-05T15:55:27Z
dc.date.available2018-12-05T15:55:27Z
dc.date.issued2018-01
dc.identifier.citationRascón Moreno, Diego; Bretones Callejas, Carmen M. Socioeconomic Status and its Impact on Language and Content Attainment in CLIL Contexts. Porta Linguarum, 29: 115-135 (2018). [http://hdl.handle.net/10481/54025]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/54025
dc.description.abstractThis article deals with a crucial variable in CLIL settings: socioeconomic status, which was measured via parents’ educational level (high, medium or low). It sheds light on the FL, L1 and subject content attainment of 129 bilingual learners in Primary Education and Compulsory Secondary Education schools in eastern Andalusia (more specifically, in the provinces of Granada and Almería). It provides a detailed comparison of these outcomes with those also obtained from 219 students in traditional EFL streams. Six state and two charter schools participated. Differences in the motivation, verbal intelligence and extramural exposure of these students are also examined, together with their evolution from Primary to Compulsory Secondary Education. All the variables considered are subjected to discriminant analyses in order to determine which of them explains the greatest variance in language attainment and content achievement results.es_ES
dc.description.abstractEste artículo se centra en una variable crucial en los entornos AICLE: el nivel socioeconómico, que se ha medido mediante el nivel educativo de los padres y las madres (alto, medio o bajo). Aporta luz sobre el aprendizaje de LE, L1 y contenido curricular de 129 estudiantes bilingües de centros de Educación Primaria y Educación Secundaria Obligatoria en el este de Andalucía (más concretamente, en la provincias de Granada and Almería). Asimismo, proporciona una comparación detallada de estos resultados con los también obtenidos por 219 estudiantes de grupos no bilingües. En la investigación han participado seis colegios públicos y dos concertados. También se analizan las diferencias en función de la motivación, inteligencia verbal y exposición extramural de los estudiantes, así como su evolución desde Primaria hasta Educación Secundaria Obligatoria. Todas las variables consideradas se someten a análisis discriminantes con el fin de determinar cuál de ellas explica la mayor parte de la varianza en los resultados de desarrollo lingüístico y aprendizaje de contenido.es_ES
dc.description.sponsorshipThis work was supported by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness, under Grant FFI2012-32221, and by the Junta de Andalucía, under Grant P12-HUM-23480.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectCLILes_ES
dc.subjectSocioeconomic statuses_ES
dc.subjectFLes_ES
dc.subjectSubject contentes_ES
dc.subjectAICLEes_ES
dc.subjectNivel socioeconómicoes_ES
dc.subjectLEes_ES
dc.subjectL1es_ES
dc.subjectContenido curriculares_ES
dc.titleSocioeconomic Status and its Impact on Language and Content Attainment in CLIL Contextses_ES
dc.title.alternativeEl nivel socioeconómico y su impacto en el aprendizaje de lengua y contenido en contextos AICLEes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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