Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/48921

Title: Análisis de la relación entre el estrés y el autoconcepto en alumnado de primaria
Authors: Díaz Frías, Carmen
Issue Date: 16-Jan-2018
Submitted Date: Jun-2016
Abstract: El estrés es uno de los problemas que puede existir en muchas personas. El objetivo de este estudio es realizar una evaluación de la relación que puede haber entre el estrés y el autoconcepto en niños y niñas de sexto de educación primaria. Se utilizaron cómo instrumentos el Inventario de Estrés Cotidiano Infantil (IECI) y el AF-5. Autoconcepto Forma 5. Participaron de forma individual 100 niños y niñas de sexto de primaria (con una M= 11,39 años y una DT= 0,54), de dos centros escolares de la provincia de Granada. Los datos se analizaron usando la prueba de T de Student y las correlaciones de Pearson. Los resultados mostraron que las niñas tienen un autoconcepto académico y familiar más alto que los niños y las correlaciones fueron significativamente positivas en el estrés y en el autoconcepto y significativamente negativas entre estrés y autoconcepto,
The stress is a problem that many persons have. The objetive this study is make an evaluation of the relationships between stress and self-esteem in boys and girls of sixth of primary education. It was used the instruments of the Inventory of Daily Stress in Children and the AF-5. Self-concept Form 5. One hundred boys and girls of sixth of primary education (M=11,39 years old and DT=0,54) participated individually in this study done in two schools in the province of Granada. The informations were analyzed using the proof of T de Student and the Pearson´s correlations. The results shown that girls have a higher academic and family self-concept than boys and the correlations were significantly positive in the stress and self-concept, and significantly negative between stress and self-concept
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado en Educación Social
Keywords: Autoconcepto
Estrés
Adolescentes
Niños
Self-concept
Overtaxing
Adolescent
Children
URI: http://hdl.handle.net/10481/48921
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
DiazFrias_TFG_AutoconceptoEstres.pdf282.87 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada