Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Departamento de Didáctica y Organización Escolar >
DDOE - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/47013

Title: Otro enfoque metodológico para la clase de instrumento: La práctica grupal
Other Titles: Another methodological approach for the instrument class: The group practice
Authors: Díaz López, María Isabel
Pérez-García, Purificación
Issue Date: 2016
Abstract: El presente trabajo es fruto de una investigación que partió del estudio pormenorizado sobre la evolución de la normativa referente a las Enseñanzas de Música en la Comunidad Autónoma de Andalucía hasta hoy en día. Actualmente, el sistema educativo está reglado por la LEA, suponiendo como gran aportación la práctica grupal como modo de aprendizaje en los dos primeros cursos. Tras un profundo análisis del material disponible que hay para el profesorado de la especialidad de oboe, en este artículo quedan plasmadas las directrices de nuestra propuesta metodológica para la práctica instrumental en grupo en la especialidad de oboe en los dos primeros cursos de las Enseñanzas Básicas.
The current work is the result of a research that started from the detailed study on the evolution of the regulations regarding about Music Education in the Autonomous Community of Andalusia to the present. Nowadays, the education system is regulated by the LEA (Andalusian Education Law), assuming group practice as a major contribution like a way of learning in the first two years. After a deep analysis of the existing available resources material for oboe teachers, in this article are reflected the guidelines of our methodological proposal for the instrumental group practice for oboe specialty in the first two years of the Basic Education.
Publisher: Universidad de Castilla-La Mancha. Facultad de Educación de Albacete
Description: Enlace web: http://www.revista.uclm.es/index.php/ensayos
Keywords: Oboe
Práctica en grupo
Aprendizaje significativo
Propuesta metodológica
Group practice
Significant learning
Methodological proposal
URI: http://hdl.handle.net/10481/47013
ISSN: 2171-9098
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Díaz López, M.I.; Pérez-García, P. Otro enfoque metodológico para la clase de instrumento: La práctica grupal. Ensayos, 31(1): 55-66 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/47013]
Appears in Collections:DDOE - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
DiazLopez_Oboe.pdf91.12 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada