Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Departamento de Didáctica y Organización Escolar >
DDOE - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/47013

Title: Otro enfoque metodológico para la clase de instrumento: La práctica grupal
Other Titles: Another methodological approach for the instrument class: The group practice
课堂教学法中教学工具的另一视角: 分组练习
Authors: Díaz López, María Isabel
Pérez-García, Purificación
Issue Date: 2016
Abstract: El presente trabajo es fruto de una investigación que partió del estudio pormenorizado sobre la evolución de la normativa referente a las Enseñanzas de Música en la Comunidad Autónoma de Andalucía hasta hoy en día. Actualmente, el sistema educativo está reglado por la LEA, suponiendo como gran aportación la práctica grupal como modo de aprendizaje en los dos primeros cursos. Tras un profundo análisis del material disponible que hay para el profesorado de la especialidad de oboe, en este artículo quedan plasmadas las directrices de nuestra propuesta metodológica para la práctica instrumental en grupo en la especialidad de oboe en los dos primeros cursos de las Enseñanzas Básicas.
The current work is the result of a research that started from the detailed study on the evolution of the regulations regarding about Music Education in the Autonomous Community of Andalusia to the present. Nowadays, the education system is regulated by the LEA (Andalusian Education Law), assuming group practice as a major contribution like a way of learning in the first two years. After a deep analysis of the existing available resources material for oboe teachers, in this article are reflected the guidelines of our methodological proposal for the instrumental group practice for oboe specialty in the first two years of the Basic Education.
该研究是一项根据安达卢西亚大区所实施的音乐教学法规演变详细研究,所进行的学术研讨。目前,由 LEA 监管该教学体系,假设该学习方式为第一学年及第二学年的分组练习起到了重要性作用。在对双簧管专业的教师资料进行深入分析后,该研究指出了在基础教学的两个前期课程中,双簧管专业进行分组练习过程中的实践方法论。
Publisher: Universidad de Castilla-La Mancha. Facultad de Educación de Albacete
Description: Enlace web: http://www.revista.uclm.es/index.php/ensayos
Keywords: Oboe
Práctica en grupo
Aprendizaje significativo
Propuesta metodológica
Group practice
Significant learning
Methodological proposal
双簧管
分组联系
有意义的学习
方法论
URI: http://hdl.handle.net/10481/47013
ISSN: 2171-9098
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Díaz López, M.I.; Pérez-García, P. Otro enfoque metodológico para la clase de instrumento: La práctica grupal. Ensayos, 31(1): 55-66 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/47013]
Appears in Collections:DDOE - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
DiazLopez_Oboe.pdf91.12 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada