Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/46414

Title: Altas capacidades intelectuales en el alumnado de educación primaria
Authors: Sanchis Sánchez, Cristina
Issue Date: 16-May-2017
Submitted Date: Jun-2016
Abstract: El alumnado con Altas Capacidades Intelectuales está considerado como de necesidades educativas especiales en la actual legislación educativa de nuestro país. Las diferentes situaciones de alumnado con Altas Capacidades presentan unas características comunes que les hacen ser diferentes al resto de compañeros del aula; son necesidades concretas que se pueden y han de paliar a través de adaptaciones curriculares o programas educativos especiales y personalizados elaborados por diferentes métodos para identificar y determinar la especificidad de necesidades educativas personales. La identificación, con carácter preventivo de cada una de las situaciones se convierte en una labor fundamental para la adaptación curricular pertinente. Mi trabajo en este TFG, pretende ampliar mi formación en ese ámbito a través de una revisión bibliográfica que me facilite y amplíe conocimiento para elaborar buenos protocolos para la identificación temprana del alumnado con Altas Capacidades Intelectuales.
Student bodies with hight intelectual abilities are considered such as especial educative requeriment in the privailing educative legislatura of our country. The different situations of students bodies with hight abilities present some common features which make them be different from other partners in the class; they’re specific abilities which can and have to palliate through adaptations of the curriculum or special educative and a custom programmes elaborated by different methonds to identify and determinate the personal educative requeriments`s speciality. The identification, with preventive of each situation became a fundamental task to the relevant curriculums’s adaptation. My work in this FDW purport to extend my formation in this scope throught this bibliographic review wich would issue and extend knowledge to elaborate right protocols to identify easily the student bodies’s with hight intellectual abilities.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado en Pedagogía
Description: Trabajo bibliográfico.
Keywords: Altas capacidades
Inteligencia
Necesidades educativas especiales
Talento
Superdotado
Hight abilities
Intelligence
Especial educative requeriment
Talent
Highly gifted
Capacidad cognitiva
Aptitude cognitive
Enseñanza primaria
Primary education
URI: http://hdl.handle.net/10481/46414
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
SanchisSanchez_TFGInteligencia.pdf759.45 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada