Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/46366

Title: Estudio sobre actitudes hacia la asignatura de matemáticas en Educación Primaria
Authors: Martín Maldonado, José Luís
Issue Date: 12-May-2017
Submitted Date: Jun-2016
Abstract: El objetivo principal de este trabajo ha sido verificar y constatar como la actitud de los alumnos hacia las matemáticas va decayendo a lo largo de los cursos académicos. En el amplio concepto de la actitud hay una serie de factores que afectan a su origen y construcción por parte del sujeto tales como la fuerte influencia del contexto; tanto escolar, familiar y social del individuo. Además también se comprueba la existencia de cierto distanciamiento en la percepción del docente con respecto a la actitud de sus alumnos conforme se avanza en los niveles educativos, así como la influencia de la actitud en el rendimiento académico de los discentes.
The main aim of this study has been to verify and corroborate how the student’s attitudes towards mathematics deteriorate along the academic courses. In the immense concept of attitude, there are range of components that influence in their origin and construction such as the strong influence of the context; both school, family and social around the subject. Apart from that, the existence of certain divergence among the teacher’s perception regarding their student’s attitude as they progress in the educational system, as well as the attitude’s influence in the academic performance of the students.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado en Educación Primaria no Bilingüe
Keywords: Actitud
Matemáticas
Afectividad
Cognición
Alumnado
Rendimiento
Attitude
Mathematics
Affective
Cognition
Students
Performance
URI: http://hdl.handle.net/10481/46366
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
MARTÍN_MALDONADO_JOSÉ LUIS.pdf904.94 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada