Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/46213

Title: El coaching escolar para mejorar la motivación de los docentes
Authors: Pimentel Gregorio, Lucía
Issue Date: 5-May-2017
Submitted Date: Jun-2016
Abstract: En este TFG se presenta el coaching educativo como una posible herramienta para aumentar el nivel de motivación de los docentes de un centro educativo. En primer lugar, se han estudiado las causas que afectan a la motivación de los docentes para realizar un cuestionario que el personal educativo de un colegio privado ha respondido. Posteriormente se han analizado las respuestas para descubrir los puntos débiles y sus fuentes de origen con la intención de poder desarrollar un plan de actuación centrado en el coaching.
This TFG presents the educational coaching as a possible tool to increase the motivation level of the teachers from a school. First of all, the reasons that affect the motivation of the teachers have been studied to make a questionnaire that educators from a private school have replied. Subsequently, the results have been studied to find out the weaknesses and their sources with the intention of making an action plan.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado en Educación Primaria no Bilingüe
Keywords: Coaching
Motivación
Docentes
Puntos débiles
Motivation
Teachers
Weak points
Educación
Education
URI: http://hdl.handle.net/10481/46213
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PimentelGregorio_TFGCoaching.pdf2 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada