Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
DEDiCA. Revista de Educação e Humanidades >
DEDiCA, 1 (2011) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/46169

Title: Valores y concepciones socioeducativas de las familias inmigrantes marroquíes
Other Titles: Values and socio-educational conceptions of Moroccan immigrant families
Authors: Rascón Gómez, María Teresa
Issue Date: Mar-2011
Abstract: El presente artículo versa sobre una investigación desarrollada en la Universidad de Málaga, que tiene por finalidad profundizar en un tema central para el desarrollo del autoconcepto, como es el proceso de socialización primaria en los hijos e hijas de inmigrantes marroquíes. Teniendo en cuenta que la familia es uno de los principales agentes que intervienen en la socialización de estos jóvenes, los objetivos que nos hemos planteado en nuestro estudio giran en torno a tres ejes : 1. conocer y comprender los valores y concepciones socioeducativas de los padres marroquíes establecidos en España; 2. observar la influencia que determinadas variables (como la ocupación de los padres, su nivel socioeducativo, su lugar de nacimiento…) ejercen sobre estos valores y concepciones; y, 3. recoger las impresiones que tienen sobre la educación en España.
In this paper we report on an investigation conducted at the University of Malaga aimed at deepening our understanding of a central issue for the development of self-concept: the primary socialization process among Moroccan immigrants’ sons and daughters. Bearing in mind that the family is one of the main actors involved in the socialization of these young people, we have set three main goals: 1. knowing and understanding the values and socio-educational conceptions of Moroccan parents who have settled in Spain, 2. observing the influence that certain variables (such as parental occupation, socio-educational level, place of birth) have on their values and conceptions, and 3. recording the impressions they have about education in Spain.
Sponsorship: Universidad de Granada. Grupo de Investigación "Desarrollo Educativo de las Didácticas en la Comunidad Andaluza" (HUM742).
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Valores
Concepciones socioeducativas
Inmigración
Educación
Socialización
Values
Socio-educational conceptions
Immigration
Education
Socialization
URI: http://hdl.handle.net/10481/46169
ISSN: 2182-018X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Rascón Gómez, M.T. Valores y concepciones socioeducativas de las familias inmigrantes marroquíes. DEDiCA, 1: 213-232 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/46169]
Appears in Collections:DEDiCA, 1 (2011)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
13 - MARIA TERESA RASCON GOMEZ.pdf173.48 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada