Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
DEDiCA. Revista de Educação e Humanidades >
DEDiCA, 6 (2014) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/45995

Title: El consumo cultural como medio de diferenciación y diversidad en los procesos de formación docente
Other Titles: Cultural consumption as a means of differentiation and diversity in the processes of educational training
Authors: Muñoz Mancilla, Martín
Issue Date: Mar-2014
Abstract: El propósito de este trabajo es conocer la importancia que tiene el consumo cultural en los procesos de formación docente para dar cuenta que en la era neoliberal se evalúa de igual manera a instituciones y alumnos diferentes. Se analizan los conceptos de consumo cultural, posteriormente el contexto social, cultural y económico donde se ubican tres Escuelas Normales en México a las que se les evalúa de igual manera pese a que sean totalmente diferentes. En esa dinámica se favorece a quienes poseen mejores condiciones estructurales y una vida urbana.
The purpose of this work is to know the importance that cultural consumption has in processes of educational training to account for the fact that in the neoliberal era institutions are assessed equally but students are assessed differently… The concepts of cultural consumption are analysed, then the social, cultural and economic context of three Normal Schools in Mexico to which are evaluated in the same way despite being totally different. These dynamics favour those who possess better structural conditions and an urban life.
Sponsorship: Universidad de Granada. Grupo de Investigación "Desarrollo, Educación, Diversidad y Cultura: análisis interdisciplinar" (HUM742).
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Consumo cultural
Evaluación externa
Diversidad cultural
Formación docente
Cultural consumption
External evaluation
Cultural diversity
Educational training
URI: http://hdl.handle.net/10481/45995
ISSN: 2182-018X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Muñoz Mancilla, M. El consumo cultural como medio de diferenciación y diversidad en los procesos de formación docente. DEDiCA, 6: 97-117 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/45995]
Appears in Collections:DEDiCA, 6 (2014)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
07 - Martin Munoz Mancilla.pdf145.37 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada