Show simple item record

dc.contributor.authorMuñoz Mancilla, Martínes_ES
dc.date.accessioned2017-04-28T09:54:56Z
dc.date.available2017-04-28T09:54:56Z
dc.date.issued2014-03
dc.identifier.citationMuñoz Mancilla, M. El consumo cultural como medio de diferenciación y diversidad en los procesos de formación docente. DEDiCA, 6: 97-117 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/45995]es_ES
dc.identifier.issn2182-018X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/45995
dc.description.abstractEl propósito de este trabajo es conocer la importancia que tiene el consumo cultural en los procesos de formación docente para dar cuenta que en la era neoliberal se evalúa de igual manera a instituciones y alumnos diferentes. Se analizan los conceptos de consumo cultural, posteriormente el contexto social, cultural y económico donde se ubican tres Escuelas Normales en México a las que se les evalúa de igual manera pese a que sean totalmente diferentes. En esa dinámica se favorece a quienes poseen mejores condiciones estructurales y una vida urbana.es_ES
dc.description.abstractThe purpose of this work is to know the importance that cultural consumption has in processes of educational training to account for the fact that in the neoliberal era institutions are assessed equally but students are assessed differently… The concepts of cultural consumption are analysed, then the social, cultural and economic context of three Normal Schools in Mexico to which are evaluated in the same way despite being totally different. These dynamics favour those who possess better structural conditions and an urban life.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad de Granada. Grupo de Investigación "Desarrollo, Educación, Diversidad y Cultura: análisis interdisciplinar" (HUM742).es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licenseen_EN
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/en_EN
dc.subjectConsumo culturales_ES
dc.subjectEvaluación externaes_ES
dc.subjectDiversidad culturales_ES
dc.subjectFormación docentees_ES
dc.subjectCultural consumptiones_ES
dc.subjectExternal evaluationes_ES
dc.subjectCultural diversityes_ES
dc.subjectEducational traininges_ES
dc.titleEl consumo cultural como medio de diferenciación y diversidad en los procesos de formación docentees_ES
dc.title.alternativeCultural consumption as a means of differentiation and diversity in the processes of educational traininges_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License