Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/45855

Title: Programa de intervención del lenguaje oral en Transtorno del Espectro Autista
Authors: Martos Vela, Ana María
Issue Date: 24-Apr-2017
Submitted Date: Jun-2016
Abstract: Con este Trabajo de Fin de Grado se pretende conocer un poco más el Trastorno del Espectro Autista (TEA) centrado en el lenguaje oral. Conoceremos algunas definiciones, características, niveles de nuestro alumno TEA desde sus inicios hasta la actualidad. Se analizará el programa mediante un informe DAFO donde se verán las características internas y externas del trabajo. Por último, se presenta un modelo de intervención basado en sesiones, donde se trabajarán determinados aspectos fundamentales en el desarrollo del lenguaje oral en una clase ordinaria de Educación Infantil, donde no habrá distinción hacia nuestro alumno TEA. Dichas sesiones se evaluarán inicial, continua y finalmente basándose en la observación diaria y anotación en sus respectivos materiales de evaluación.
This Final Project tries to know more the Disorder of the Autistic Spectrum (ASD) centered on oral language. We will know some definitions, characteristics, levels of our ASD student from its beginnings to the present day. We will analyced the program using a SWOT report where the internal and external characteristics of the work will be. Finally, is presented an intervention model based on sessions, where certain fundamental aspects work on developing oral language in an ordinary class of childhood education, where there will not be distinction to our ASD student. These sessions will be evaluated initial, continuous and finally based on daily observation and recording in their respective evaluation materials.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado en Educación Infantil
Keywords: Trastorno del Espectro Autista (TEA)
Lenguaje oral
Comunicación
Modelo de intervención
Evaluación
Eduación infantil
Observación diaria
Autism Spectrum Disorder (ASD)
Oral language
Communication
Intervention model
Evaluation
Child education
Daily observation
URI: http://hdl.handle.net/10481/45855
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
MartosVela_TFG_TEA.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada