Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol._20, 3 (2016) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/44604

Title: Contesting the reform of school governance in England: Contrasting modes of governance and accountability
Other Titles: Discutiendo la reforma de la gobernanza escolar en Inglaterra: Contrastando los modos de gobernanza y rendición de cuentas
Authors: Ranson, Stewart
Issue Date: 2016
Abstract: Public services can develop two contrasting practices of accountability: the conventional model emphasises that to be accountable is to be ‘held to account’, to be expected to answer questions about performance and that the answers are then evaluated by superiors measured against some standard or expectation following which praise or blame is meted out and sanctions applied. This mode of accountability is expresses hierarchy of authority. A very different process encourages dialogues of accountability between practitioners and publics, who ‘give an account’ offering a story that interprets and explains what has happened and why it has taken place. This paper observes these contrasting practices in the development of school governance in England and argues for the importance of dialogue to enhance learning and democratic responsiveness.
Los servicios públicos pueden desarrollar dos prácticas contrapuestas de rendición de cuentas: el modelo convencional hace hincapié en que ser responsable es "tener en cuenta", que se espera responder a preguntas sobre el rendimiento y que las respuestas son evaluadas por los superiores medidos en función de algún estándar o expectativa, seguido de la alabanza o culpa correspondiente y se aplica la sanción. Este modo de rendición de cuentas expresa la jerarquía de autoridad. Un proceso muy diferente alienta el diálogo sobre la rendición de cuentas entre los profesionales y los públicos, que "dan cuenta" ofreciendo un relato que interpreta y explica lo que ha sucedido y por qué ha tenido lugar. Este artículo observa estas prácticas contrapuestas en el desarrollo de la gobernanza escolar en Inglaterra y aboga por la importancia del diálogo para mejorar el aprendizaje y la capacidad de respuesta democrática.
Sponsorship: Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar. Grupo FORCE (HUM-386)
Publisher: Universidad de Granada.
Series/Report no.: rev203art2;
Keywords: Accountability
England
Governance
Dialogue
Sanction
Rendimiento de cuentas
Inglaterra
Gobernanza
Diálogo
Sanción
URI: http://hdl.handle.net/10481/44604
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Ranson, S. Contesting the reform of school governance in England: Contrasting modes of governance and accountability. Profesorado, 20(3): 53-85 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/42604]
Appears in Collections:Vol._20, 3 (2016)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
REV203ART2.pdf401.78 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada