Show simple item record

dc.contributor.authorRodríguez Fuentes, Antonioes_ES
dc.contributor.authorFernández Fernández, Alejandro Danieles_ES
dc.contributor.authorMiñán Espigares, Antonio es_ES
dc.date.accessioned2016-12-02T13:23:21Z
dc.date.available2016-12-02T13:23:21Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationRodríguez Fuentes, A., et al. (2016). Actitudes familiares ante la alteridad cultural. ¡Mi papá no quiere que me junte con él!. Revista de Educación de la Universidad de Granada, 23: 69-84. [http://hdl.handle.net/10481/43750]es_ES
dc.identifier.issn0214-0489
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/43750
dc.description.abstractLa educación despega y despliega en la familia, y aterriza y continúa en la escuela, donde se combina con la enseñanza, a la que contribuye enérgicamente. Las actitudes son la base y predisposición para la acción; se gestan en la familia y se refuerzan en el colegio. Las actitudes hacia la diversidad no son una excepción, parten de la configuración familiar y se moldean en la institución escolar. Este estudio examina las actitudes de padres y madres hacia la diversidad cultural de las aulas de sus hijos de secundaria y bachillerato. Para ello se han entrevistado a 14 madres y 8 padres, empleando una batería de cuestiones (18 preguntas) validadas por expertos de diferentes niveles educativos (3 de secundaria y Bachillerato y 3 de Universidad), cuyas respuestas han sido tratadas cualitativamente (análisis de contenido)y cuantitativamente (análisis de tendencias, porcentuales y diferenciales). Dado que el conjunto ha sido considerado como caso (estudio de caso), los resultados permiten vislumbrar el patrón actitudinal que muestran ante la diversidad cultural en las aulas.es_ES
dc.description.abstractEducation takes off and displays in the family,and lands and continues at school, where it is combined with teaching, which contributes strongly. Attitudes are the base and predisposition for action; they gestate in the family and reinforced in school. Attitudes towards diversity are no an exception, start from the familiar structure and are molded in the school. This study analyzes the attitudes of parents towards cultural diversity in their children’s secondary and high school classrooms. To do this they have interviewed 14 mothers and 8 parents, using a battery of questions (18 questions) validated by experts from different educational levels (3 secondary and high schools and 3 University), whose answers have been treated qualitatively (content analysis) and quantitatively (trend analysis, and differential percentage). Since the group has been considered as a case (case study), the results give a glimpse of the attitudinal pattern showing to cultural diversity in the classroom.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherREUGRAes_ES
dc.relation.ispartofseriesREIGRA Revista de Educación de la Universidad de Granada;23
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectAlteridad en educaciónes_ES
dc.subjectEducación intercultural es_ES
dc.subjectActitudes ante la escuela multicultural culturales_ES
dc.subjectActitudes familiares ante la diversidad cultural.es_ES
dc.subjectOtherness in education,es_ES
dc.subjectIntercultural educationes_ES
dc.subjectAttitudes towards cultural and multicultural schooles_ES
dc.subjectFamily attitudes to cultural diversityes_ES
dc.titleActitudes familiares ante la alteridad cultural. ¡Mi papá no quiere que me junte con él!es_ES
dc.title.alternativeFamily attitudes in the face of cultural otherness. My dad doesn't want me to hang out with him!es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License