Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 2 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/4373

Title: La enseñanza del álgebra lineal utilizando modelización y calculadora gráfica: un estudio con profesores en formación
Other Titles: Using modelling and graphic calculators in the teaching of linear algebra: a study in a teacher training program
Authors: Ortiz, José
Rico Romero, Luis
Castro, Enrique
Issue Date: Jun-2008
Abstract: Exploramos el conocimiento didáctico desarrollado por diez futuros profesores de matemáticas de secundaria que participaron en un programa de formación que integra, a través del álgebra lineal, el uso de la calculadora gráfica y la modelización matemática. Utilizamos una aproximación cualitativa. El análisis de las actividades de enseñanza diseñadas por los participantes que involucran la calculadora gráfica y la modelización muestra cambios y progreso en su conocimiento didáctico.
We explored the didactical knowledge developed by ten secondary mathematics teachers who participated in a training program that involved the graphing calculator and modeling on linear algebra topics. We used a qualitative approach. The analysis of the algebra teaching activities designed by the participants involving the graphing calculator and modeling shows changes and progress in their didactical knowledge.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193), del Plan Andaluz de Investigación, Desarrollo e Innovación (PAIDI).
Series/Report no.: PNA;2(4)
Keywords: Álgebra lineal
Calculadora gráfica
Conocimiento didáctico
Formación de profesores
Modelización
Didactical knowledge
Graphic calculator
Linear algebra
Modeling
Teacher training
URI: http://hdl.handle.net/10481/4373
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Ortiz, J., Rico, L. y Castro, E. (2008). La enseñanza del álgebra lineal utilizando modelización y calculadora gráfica: un estudio con profesores en formación. PNA, 2(4), 181-189.
Appears in Collections:Volumen 2

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ortiz2008La.pdf826.28 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada