Show simple item record

dc.contributor.authorDanaher, Morganes_ES
dc.contributor.authorSlattery, Gerardes_ES
dc.date.accessioned2016-10-13T07:11:07Z
dc.date.available2016-10-13T07:11:07Z
dc.date.issued2015-11-30
dc.identifier.citationDanaher, M.; Slattery, G. Opportunities for entrepreneurship education in an era of curriculum change in Ireland: the case of an innovative Irish second level school. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 6(2): 51–61 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/42912]es_ES
dc.identifier.issn1989-9572
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/42912
dc.description.abstractThe research paper highlights a robust model of a pilot Entrepreneurship Education (EE) programme for the new junior cycle curriculum, capable of extended implementation across all years of second level education. The research focus was on how an EE programme could be credibly devised, given the fragmented history of its emergence over recent years. The study identified the key elements of its conceptualisation and structure, to implement it as an integral and holistic contribution to a sustainable EE input. A pilot programme in a flagship school- Innovation, Creativity and Entrepreneurship (ICE) which received the full endorsement of the National Council for Curriculum and Assessment body (NCCA) was examined. Semi-structured interviews took place with all the key designers and implementers of ICE. The findings suggest a novel and credible way to integrate EE into the full curriculum, something unprecedented in Ireland. Necessary supports to achieve this were acknowledged: the link between school culture and an innovative disposition; national validation through the NCCA; links with a diversity of enabling partners; credible CPD and training opportunities; and finally, an objective assessment method for the programme. The study highlights the crucial importance of a broad yet precise definition of EE in line with Irish and EU parameters that will lead to credible learning outcomes for individual students, the economy and society as a whole.en_EN
dc.description.abstractEstas ponencia resalta un modelo piloto de espíritu emprendedor en el campo de la educación para el Nuevo curriculum del junior cycle (programa para alumnus de secundaria del primerciclo), cuya implementación podría prolongarse hasta el Segundo ciclo de la secundaria. Esta investigación se centra en una concepción creíble, considerando el modo fragmentado de su aparición en años recientes. El estudio identifica los elementos claves de su conceptualización y estructura para su implementación de una manera integral y holística, que conduzca a un aporte sostenible en el espíritu emprendedor (EE). Un modelo piloto para una escuela insignia - Innovación, creatividad y espíritu emprendedor (ICE) - que ha recibido el completo apoyo de National Council for Curriculum and Assessment body (NCCA) fue examinado. Se llevaron a cabo entrevistas parcialmente estructuradas con los principales diseñadores del ICE. Los resultados sugieren un modo novedoso y creible de integrar EE en el curriculum, algo completamente nuevo y original en Irlanda. La importancia de ciertos lazos/vínculos fue reconocida: el vínculo entre la cultura escolar y la disposición innovadora, autentificacióna traves del NCCA, contactos con ciertos posibles socios, oportunidades reales de entrenamiento, y finalmente, un método objetivo de evaluación del programa. Este studio enfatiza la importancia de una ampia pero precisa definición de EE en linea con los parámetros irlandeses y europeos que nos conducirán a obtener resultados creibles para los estudiantes, la economia y la sociedad en su conjunto.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectEntrepreneurship educationen_EN
dc.subjectCurriculum change en_EN
dc.subjectInnovationen_EN
dc.subjectCreativityen_EN
dc.subjectJunior Cycleen_EN
dc.subjectEnterpriseen_EN
dc.subjectEducación de espíritu emprendedoren_EN
dc.subjectCambio curricular es_ES
dc.subjectInnovaciónes_ES
dc.subjectCreatividad es_ES
dc.subjectPrimer cicloes_ES
dc.subjectEmpresaes_ES
dc.titleOpportunities for entrepreneurship education in an era of curriculum change in Ireland: the case of an innovative Irish second level schoolen_EN
dc.title.alternativeOportunidades en EE (espíritu emprendedor en educación): el caso de una innovadora escuela secundaria en Irlandaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License