Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 6.2 (2015) (Nº Especial: Entrepreneurship education. Insights on current challenges) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/42912

Title: Opportunities for entrepreneurship education in an era of curriculum change in Ireland: the case of an innovative Irish second level school
Other Titles: Oportunidades en EE (espíritu emprendedor en educación): el caso de una innovadora escuela secundaria en Irlanda
Authors: Danaher, Morgan
Slattery, Gerard
Issue Date: 30-Nov-2015
Abstract: The research paper highlights a robust model of a pilot Entrepreneurship Education (EE) programme for the new junior cycle curriculum, capable of extended implementation across all years of second level education. The research focus was on how an EE programme could be credibly devised, given the fragmented history of its emergence over recent years. The study identified the key elements of its conceptualisation and structure, to implement it as an integral and holistic contribution to a sustainable EE input. A pilot programme in a flagship school- Innovation, Creativity and Entrepreneurship (ICE) which received the full endorsement of the National Council for Curriculum and Assessment body (NCCA) was examined. Semi-structured interviews took place with all the key designers and implementers of ICE. The findings suggest a novel and credible way to integrate EE into the full curriculum, something unprecedented in Ireland. Necessary supports to achieve this were acknowledged: the link between school culture and an innovative disposition; national validation through the NCCA; links with a diversity of enabling partners; credible CPD and training opportunities; and finally, an objective assessment method for the programme. The study highlights the crucial importance of a broad yet precise definition of EE in line with Irish and EU parameters that will lead to credible learning outcomes for individual students, the economy and society as a whole.
Estas ponencia resalta un modelo piloto de espíritu emprendedor en el campo de la educación para el Nuevo curriculum del junior cycle (programa para alumnus de secundaria del primerciclo), cuya implementación podría prolongarse hasta el Segundo ciclo de la secundaria. Esta investigación se centra en una concepción creíble, considerando el modo fragmentado de su aparición en años recientes. El estudio identifica los elementos claves de su conceptualización y estructura para su implementación de una manera integral y holística, que conduzca a un aporte sostenible en el espíritu emprendedor (EE). Un modelo piloto para una escuela insignia - Innovación, creatividad y espíritu emprendedor (ICE) - que ha recibido el completo apoyo de National Council for Curriculum and Assessment body (NCCA) fue examinado. Se llevaron a cabo entrevistas parcialmente estructuradas con los principales diseñadores del ICE. Los resultados sugieren un modo novedoso y creible de integrar EE en el curriculum, algo completamente nuevo y original en Irlanda. La importancia de ciertos lazos/vínculos fue reconocida: el vínculo entre la cultura escolar y la disposición innovadora, autentificacióna traves del NCCA, contactos con ciertos posibles socios, oportunidades reales de entrenamiento, y finalmente, un método objetivo de evaluación del programa. Este studio enfatiza la importancia de una ampia pero precisa definición de EE en linea con los parámetros irlandeses y europeos que nos conducirán a obtener resultados creibles para los estudiantes, la economia y la sociedad en su conjunto.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Entrepreneurship education
Curriculum change
Innovation
Creativity
Junior Cycle
Enterprise
Educación de espíritu emprendedor
Cambio curricular
Innovación
Creatividad
Primer ciclo
Empresa
URI: http://hdl.handle.net/10481/42912
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Danaher, M.; Slattery, G. Opportunities for entrepreneurship education in an era of curriculum change in Ireland: the case of an innovative Irish second level school. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 6(2): 51–61 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/42912]
Appears in Collections:Vol. 6.2 (2015) (Nº Especial: Entrepreneurship education. Insights on current challenges)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Vol6(2)_004_danaher_slattery_jett.pdf226.02 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada