Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol._20, 2 (2016) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/42593

Title: Eficacia de un curso en ple, multilingüe, para la enseñanza del ensayo científico
Other Titles: Effectiveness of a multilingual, educational course of the scientific essay on PLE
Authors: Arroyo González, Rosario
Jiménez Baena, Abrahán F.
Martínez Sánchez, Estefanía
Issue Date: 2016
Abstract: La finalidad de esta investigación es evaluar un programa de escritura multilingüe del ensayo científico, accesible en PLE. Para ello se aplica un diseño mixto de estudio de casos múltiple que permita indagar, por un lado, las diferencias significativas en la percepción de la autoeficacia escritora y de las competencias escritoras en inglés y español de los estudiantes, por otro lado, se trata de descubrir si la autoeficacia escritora correlaciona con el conocimiento de otras competencias escritoras. Igualmente, se analizan qué competencias escritoras mejoran, y cuáles no, en inglés y español. Por último, se describen los usos recursos y aplicaciones telemáticas en el proceso de aprendizaje seguido por cada estudiante, que pueden haber influido en los efectos del programa.
The aim of this research is to review a multilingual writing program of the scientific essay, accessible from PLE. For this purpose, a mixed design is appliedwhich, on the one hand, let us investigate the significant differences in the perception of writing self-efficacy and the students’ writing competence in English and Spanish; and on the other, it is a question of discovering if writing self-efficacy may establish a mutual relation with the knowledge of other writing competences. Likewise, it is analyzed which writing competences improve and which ones do not, in English and in Spanish. Finally, the use of resources and telematic applications in the process of learning of each student, which can have an influence on the program effects, are described.
Sponsorship: Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar. Grupo FORCE (HUM-386)
Publisher: Universidad de Granada.
Series/Report no.: rev202COL22;
Keywords: Autoeficacia escritora
Competencias escritoras
Ensayo científico
Multilingüismo
Estudiantes universitarios
E-learnig
PLE
Writing self-efficacy
Writing competence
Scientific essay
Multilingualism
University students
URI: http://hdl.handle.net/10481/42593
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Arroyo González, R.; Jiménez Baena, A.; Martínez Sánchez, E. Eficacia de un curso en PLE, multilingüe, para la enseñanza del ensayo científico. Profesorado, 20(2): 400-422 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/42593]
Appears in Collections:Vol._20, 2 (2016)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Rev202col22.pdf370.54 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada