Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 3 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/4219

Title: Análisis didáctico y formación inicial de profesores: competencias y capacidades en el aprendizaje de los escolares
Other Titles: Didactical analysis and teacher training: competences and capacities in students’ learning
Authors: Lupiáñez, José Luis
Rico Romero, Luis
Issue Date: Sep-2008
Abstract: En este trabajo precisamos el significado de los términos capacidad y competencia en el marco de un programa de formación inicial de profesores de matemáticas de secundaria. Describimos brevemente las bases de ese programa y, a continuación, presentamos y ejemplificamos un procedimiento mediante el cual los futuros profesores reflexionan en torno al aprendizaje de los escolares y usan esas nociones cuando abordan la planificación de una unidad didáctica.
In this paper we propose specific meanings for the notions of capacity and competence in the context of a Secondary mathematics teacher training program. We briefly describe this program, and present a procedure with which prospective teachers can reflect on students’ learning in the classroom and use these notions for planning didactical units.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193), del Plan Andaluz de Investigación, Desarrollo e Innovación (PAIDI).
Series/Report no.: PNA;3(1)
Keywords: Capacities
Competences
Didactical analysis
Learning goals
Teachers training
Análisis didáctico
Capacidades
Competencias
Expectativas de aprendizaje
Formación inicial de profesores
URI: http://hdl.handle.net/10481/4219
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Lupiáñez, J. L. y Rico, L. (2008). Análisis didáctico y formación inicial de profesores: competencias y capacidades en el aprendizaje de los escolares. PNA, 3(1), 35-48.
Appears in Collections:Volumen 3

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Lupiannez2008Analisis.pdf552 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada