Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación Docencia Creativa >
ReiDocrea, 5 Monográfico (2016) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/42129

Title: El autoconcepto en emprendedores
Other Titles: Self-Concept in Entrepreneurs
Authors: Giménez Lozano, José Miguel
Candela Salomón, Diego
Erviti Lara, Macarena
Castillo Bautista, Juan Carlos
Delgado Asenjo, Javier
Issue Date: 2016
Abstract: Las características de la población emprendedora están siendo muy estudiadas en la actualidad. Objetivo: El objetivo de esta investigación ha sido estudiar el autoconcepto entre una población emprendedora comparándola con un grupo de no emprendedores activos laboralmente del área de Granada, e intentar descubrir si esa motivación emprendedora fue impulsada por experiencias negativas en el ámbito laboral. Método: Contamos con un número total de 67 participantes, divididos en emprendedores (N= 34) y no emprendedores (N=33). A ambos grupos se les aplicó el cuestionario de evaluación del autoconceptoAF-5, un cuestionario sociodemográfico y una pregunta sobre experiencias negativas laborales. Resultados: Se hallaron resultados significativos en emprendedores en comparación con los no emprendedores, en una de las cinco dimensiones que se miden: el autoconcepto emocional. Conclusiones: El autoconcepto emocional es vital para un emprendedor ya que aporta mayor seguridad a la persona que se debate entre comenzar su propio proyecto laboral o no.
The characteristics of the entrepreneur population are being investigated currently. Objective: The aim of this investigation was to study the self-concept a entrepreneur’s population comparing with an ocupationally active non-entrepreneurs group, in the area of Granada, and try to discover if that entrepreneur motivation was inspired by negative experiences in the working sphere. Method: We had a total number of 67 participants, divided in entrepreneurs (N=34) and non-entrepreneurs (N=33). Both groups were applied the AF-5 self-concept questionnaire, a sociodemographic questionnaire and a question about negative working experiences. Results: Significant results were found in entrepreneurs in comparison with non-entrepreneurs in one of the five dimensions measured: the emotional self-concept. Conclusions: The emotional self-concept is vital for an entrepreneur as provides more security to the person who wavers between start his own project or not.
Sponsorship: Universidad de Granada. Departamento de Psicología Social. Proyecto de Innovación Docente ReiDoCrea
Publisher: Universidad de Granada
Description: Recepción: 31 de mayo de 2016 | Revisión: 15 de junio de 2016 | Aceptado: 12 de julio de 2016
Correspondencia: josemi1992@correo.ugr.es
Series/Report no.: ReiDoCrea;5 Monográfico
Keywords: Trabajador independiente
Psicología ocupacional
Self-employed
Occupational Psychology
URI: http://hdl.handle.net/10481/42129
ISSN: 2254-5883
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Giménez Lozano, J.M.; et al. El autoconcepto en emprendedores. ReiDoCrea, 5 (Monográfico): 71-77 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/42129]
Appears in Collections:ReiDocrea, 5 Monográfico (2016)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
5-2-11.pdf202.53 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada