Show simple item record

dc.contributor.advisorCastro Peña, Juan Luis es_ES
dc.contributor.authorEisman Cabeza, Eduardo Manueles_ES
dc.contributor.otherUniversidad de Granada. Departamento de Ciencias de la Computación e Inteligencia Artificiales_ES
dc.date.accessioned2016-07-04T11:27:18Z
dc.date.available2016-07-04T11:27:18Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2015-12-18
dc.identifier.citationEisman Cabeza, E.M. Emotions, conversatinal systems and heterogeneous data sources. Granada: Universidad de Granada, 2016. [http://hdl.handle.net/10481/41976]es_ES
dc.identifier.isbn9788491254478
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/41976
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to provide solutions to three real problems demanded by information society, within the field of conversational agents and the world of natural language processing, which we have faced in different projects. First of all, the improvement of the naturalness of this kind of systems. This shortcoming reduces their credibility and it can pose a big problem in certain applications. In second place, the problem of information overload. We are in a time when more and more information is stored online. However, many times this is not completely well organized or its volume makes impossible that it can be accessed efficiently. In third place, the access to heterogeneous data sources. Nowadays, information is not usually stored in just one location, but it is scattered across various sources that need to be integrated, and each could have a different format and structure. Along this thesis, we will study each one of these problems in depth. We will analyze the different alternatives available in literature and we will provide solutions in the form of methodologies, frameworks and concrete systems. The contributions made have been published on several journals and congresses both national and international, and the developed systems are commercially available.es_ES
dc.description.abstractLa finalidad de esta tesis es aportar soluciones a tres problemas reales demandados por la sociedad de la información, dentro del ámbito de los agentes conversacionales y el mundo del procesamiento de lenguaje natural, a los que nos hemos enfrentado en diferentes proyectos. En primer lugar, la mejora de la naturalidad de este tipo de sistemas. Esta limitación disminuye su credibilidad y puede suponer un gran problema en determinadas aplicaciones. En segundo lugar, el problema de la sobrecarga de información. Estamos en una época en la que cada vez se almacena más información online. Sin embargo, muchas veces esta no está del todo bien organizada o su volumen hace imposible que se pueda acceder a ella de forma eficiente. En tercer lugar, el acceso a fuentes de datos heterogéneas. Lo normal hoy en día es que la información no esté almacenada en una sola localización, sino que esté repartida por diversas fuentes que necesiten ser integradas, y cada una de las cuales podría tener un formato y una estructura diferente. A lo largo de esta tesis, estudiaremos en profundidad cada uno de estos problemas. Analizaremos las distintas alternativas disponibles en la literatura y aportaremos soluciones en forma de metodologías, entornos de trabajo y sistemas concretos. Las contribuciones realizadas han sido publicadas en diversas revistas y congresos de carácter nacional e internacional, y los sistemas desarrollados se encuentran disponibles comercialmente.es_ES
dc.description.sponsorshipTesis Univ. Granada. Departamento de Ciencias de la Computación e Inteligencia Artificiales_ES
dc.description.sponsorshipThis work has been partially supported by the Spanish Ministry of Science and Technology under research project TIN2007-67984-C02- 01, the regional Andalusian Government under research project TICP06- 01424, a FPU research and teaching fellowship from the Spanish Ministry of Education and Science.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectDatos es_ES
dc.subjectSistemas interactivos (Informática) es_ES
dc.subjectInteligencia artificial es_ES
dc.subjectSociedad de la informaciónes_ES
dc.subjectGestión del conocimiento es_ES
dc.subjectLingüística computacional es_ES
dc.titleEmotions, conversatinal systems and heterogeneous data sourcesen_EN
dc.title.alternativeEmociones, sistemas conversacionales y fuentes de datos heterogéneases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.subject.udc681.5es_ES
dc.subject.udc3304es_ES
europeana.typeTEXT
europeana.dataProviderUniversidad de Granada. España.
europeana.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

  • Tesis
    Tesis leídas en la Universidad de Granada

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License