Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/41004

Title: Tell me a story: los cuentos como recurso para la enseñanza de la lengua extranjera, inglés, en Educación Infantil
Authors: Rey Vela, Elsa
Issue Date: Jun-2015
Abstract: En el presente Trabajo Fin de Grado se pretende justificar en primer lugar la importancia que tiene la enseñanza de la Lengua Extranjera en Educación Infantil con motivo del valor que tiene en la actualidad la enseñanza de, al menos, una segunda lengua y de los beneficios que supone hacerlo desde edades tempranas. También se plantea un proyecto llamado “Tell me a story” con el cual se pretende demostrar que los cuentos son un recurso útil para la enseñanza de la Lengua Extranjera, en este caso el inglés. El proyecto se ha realizado a partir de un cuento titulado “The Gruffalo”. Este cuento es una de las obras más populares de Literatura Infantil en Gran Bretaña, y ha sido puesto en práctica en una clase del segundo ciclo de Educación Infantil, concretamente con niños de cuatro años de edad en un colegio del centro de Granada, donde he realizado la asignatura del Prácticum II. Con este proyecto se pretende crear interés en los niños por la segunda lengua (inglés), así como por el uso de formas literarias como son los cuentos, de una forma lúdica, divertida y motivadora donde los alumnos son los principales protagonistas del proceso enseñanza-aprendizaje.
The present End-of-degree Project aims at understanding the importance of the Second Language Teaching in Children Education, which is derived from the significant value that Second Language Teaching possesses nowadays, and from the benefits of teaching a second language at an early age. We also present a project called “Tell me a story”, which is intended to demonstrate the effectiveness of tales when teaching a Foreign Language, in this case the English language. The project has been carried out based on the tale “The Gruffalo”. This tale is one of the most popular tales for Children Education in the United Kingdom, and it has been put into practice in a second-year classroom of Children Education, specifically with 4-year-old children at a school located in Granada’s city centre, where I have been able to do my practicum. The main aim of this project is enhance children’s interest in a Second Language (English) as well as to promote the use of literary works such as tales in a play-oriented, funny and motivating way, where students are the main protagonists of the teaching-learning process.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado en Educación Infantil
Keywords: Lengua extranjera
Inglés
Cuentos
Enseñanza-aprendizaje
Educación Infantil
Foreign language
English
Tales
Teaching-learning
Children education
Early childhood education
URI: http://hdl.handle.net/10481/41004
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Rey_Vela_Elsa.pdf1.05 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada