Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen_10 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/39493

Title: Lessons from PISA 2012 about mathematical literacy: an illustrated essay
Other Titles: Lecciones de PISA 2012 sobre competencia matemática: un ensayo ilustrado
Authors: Turner, Ross
Issue Date: Jan-2016
Abstract: Mathematics is central in school curricula around the world, yet outcomes are mixed at best. This is true both in relation to attitudes expressed towards mathematics, and in relation to observed assessment outcomes, showing how poorly individuals are prepared to use mathematics in a world in which the ability to do so is of increasing importance. Why? This essay uses some math-ematics outcomes from the Programme for International Student Assessment (PISA) 2012 to seek explanations and possible ways forward. The main mes-sage is that negative outcomes of school mathematics arise for a variety of reasons, and they can be reversed through deliberate and concerted action.
Las Matemáticas son fundamentales en los currículos escolares de todo el mundo, pero los resultados no son los mejores. Esto es cierto tanto en relación con las actitudes expresadas hacia las matemáticas, como en relación con los resultados observados en la evaluación, mostrando cómo los individuos tienen una preparación pobre para utilizar las matemáticas en un mundo donde la habilidad para usarlas tiene una creciente importancia. Por qué? Este ensayo usa algunos resultados de PISA 2012 matemáticas para buscar explicaciones y posibles formas de abordarlos. El principal mensaje es que los resultados negativos en matemáticas escolares se producen por una variedad de razones, y pueden revertirse a través de acciones delibradas y coordinadas.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)
Series/Report no.: PNA;10(2)
Keywords: Anxiety
Competencies
Mathematical literacy
PISA
Alfabetización matemática
Ansiedad
Competencias
URI: http://hdl.handle.net/10481/39493
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
An error occurred on the license name.
Citation: Turner, R. Lessons from PISA 2012 about mathematical literacy: An illustrated essay. PNA, 10(2): 77-94 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/39493]
Appears in Collections:Volumen_10

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Turner2016PNA10(2)Lessons(1).pdf802.79 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada