Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Departamento de Didáctica y Organización Escolar >
DDOE - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/39429

Title: Integración escolar de alumnos con deficiencia visual en España: algunas sugerencias espaciales y contribuciones tecnológicas y tiflotecnológicas
Other Titles: School integration of students with visual deficiencies in Spain: some spacial suggestions and technological and tiflotechnological contributions
Authors: Rodríguez Fuentes, Antonio
Issue Date: 2003
Abstract: Los recursos espaciales, materiales y tecnológicos son indicadores de medida de la inclusión/exclusión socioeducativa, especialmente de alumnos con deficiencias sensoriales y motoras. En estos casos, y concretamente los alumnos deficientes visuales, objeto de este artículo, los recursos aludidos son la piedra angular del éxito de la intervención educativa, con ciertas adaptaciones espacio-temporales y tiflotecnológicas, que han de ser tenidas en cuenta, aspecto que justifica la importancia de este trabajo.
Spacial resources, both material and technological, are measuring indicators of the socioeducational inclusion/exclusion of physically or mentally handicapped students. In such cases and, particularly with the students with visual deficiencies, who are the main goal of this article, the above mentioned resources are essential for the success of the educational participation, with some certain time-space and tiflotechnological adaptors, that must be born in mind and which justify the importance of this project
Publisher: Universidad Austral de Chile
Keywords: Integración escolar
Organización de espacios escolares y contextuales
Recursos tecnológicos
Adaptaciones
School integration
Organization of contextual and school space
Technological and adapting resources
URI: http://hdl.handle.net/10481/39429
ISSN: 0716-050X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Rodríguez Fuentes, A. Integración escolar de alumnos con deficiencia visual en España: algunas sugerencias espaciales y contribuciones tecnológicas y tiflotecnológicas. Estudios Pedagógicos, 29: 143-153 (2003). [http://hdl.handle.net/10481/39429]
Appears in Collections:DDOE - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
RodriguezFuentes_Integración.pdf80.77 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada