Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol._19, 1 (2015) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/36110

Title: Efectos académicos, culturales, participativos y de identidad del Aprendizaje- Servicio en futuros maestros a través de la educación física
Other Titles: Academic, cultural, participatory and identity’s effects of service learning in preservice teachers thought physical education
Authors: Corbatón Martínez, Raquel
Moliner Miravet, Lidón
Martí Puig, Manuel
Gil Gómez, Jesús
Chiva-Bartoll, Óscar
Issue Date: 2015
Abstract: El presente estudio analiza el desarrollo académico, cultural, participativo y de identidad de la puesta en práctica de un programa de Aprendizaje-servicio (APS) con estudiantes de maestro de la Universitat Jaume I de Castellón. A través de una intervención con niños con Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad (TDAH) se recogieron datos mediante reflexiones grupales escritas, se codificaron mediante el programa ATLAS.ti y se llevó a cabo un análisis de contenido categorial, tomando como referencia el model propuesto por Butin (2003). Los principales logros del programa se recogen en los aprendizajes adquiridos de carácter técnico, cultural y de identidad mientras que las limitaciones se encuentran en aquellos cambios sobre la participación social.
This study examines the academic, cultural, participatory and identity effects of the implementation of a service-learning program carried out at the University Jaume I by pre-service teachers. It was implemented through an intervention with children affected by Attention Deficit Hyperactivity Disorder. We collected the data through reflections written by groups of students. These data were coded using the software ATLAS.ti, and held categorical content analysis taking as reference the Butin's model (2003).The main successes of this intervention program were the technical, cultural and identity learnings. Moreover, the weaknesses were the lack of updates on the social participation category.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: rev191ART12;
Keywords: Aprendizaje-Servicio
TDAH
Educación Superior
Service-Learning
ADHD
Higher Education
URI: http://hdl.handle.net/10481/36110
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Corbatón Martínez, R.; et al. Efectos académicos, culturales, participativos y de identidad del Aprendizaje- Servicio en futuros maestros a través de la educación física. Profesorado, 19(1): 280-297 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/36110]
Appears in Collections:Vol._19, 1 (2015)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev191ART12.pdf288.98 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada