Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 3 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/3511

Title: The mathematics teacher and curriculum change
Other Titles: El profesor de matemáticas y el cambio de currículo
Authors: Kilpatrick, Jeremy
Issue Date: Mar-2009
Abstract: One of the most compelling lessons of the new math reform era —from the mid 1950s to the mid 1970s— concerned the pivotal role of the mathematics teacher in effecting curriculum change. Recent efforts to change the school mathematics curriculum are rediscovering that old lesson: The teacher is the key to change. Consequently, when teachers are confronted with arguments against the direction that proposals for curriculum change are taking, it is important for them to analyze and discuss the proposed changes. Recent experiences in the United States, which does not have the same centralized curriculum organization as Portugal but which is experiencing some of the same proposals and arguments against them, may be helpful in understanding the role that teachers can play in the social process of creating a curriculum.
Una de las lecciones más destacadas extraídas de la era de la reforma de la matemática moderna hacía referencia al papel esencial que el profesor de matemáticas desempeñaba en el cambio del currículo. Los recientes esfuerzos por cambiar el currículo de las matemáticas escolares están redescubriendo esta vieja lección: El profesor es la clave para el cambio. Consecuentemente, cuando los profesores argumentan en contra de las propuestas de cambio curricular, es importante que analicen y discutan los cambios propuestos. Las experiencias recientes en Estados Unidos, donde no existe la misma organización curricular centralizada de Portugal pero que experimenta parte de las mismas propuestas y argumentos contra ellas, puede ser útil para comprender el papel que los profesores pueden jugar en el proceso social de creación de un currículo.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193), del Plan Andaluz de Investigación, Desarrollo e Innovación (PAIDI)
Series/Report no.: PNA;3(3)
Keywords: Curriculum reform
Math wars
Mathematical proficiency
School algebra
Standards
Teacher’s role
Álgebra escolar
Competencia matemática
Estándares
Papel del profesor
Reforma del currículo
URI: http://hdl.handle.net/10481/3511
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Kilpatrick, J. (2009). The mathematics teacher and curriculum change. PNA, 3(3), 107-121
Appears in Collections:Volumen 3

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Kilaptrick2009The.pdf304.87 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada