Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 4 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/3507

Title: Improving awareness about the meaning of the principle of mathematical induction
Other Titles: Fomentar la conciencia sobre el significado del principio de inducción matemática
Authors: Cusi, Annalisa
Malara, Nicolina A.
Issue Date: Sep-2009
Abstract: This work is based on our conviction that it is possible to minimize difficulties students face in learning the principle of mathematical induction by means of clarifying its logical aspects. Based on previous research and theory, we designed a method of fostering students’ understanding of the principle. We present results that support the effectiveness of our method with teachers in training who are not specializing in mathematics
Este trabajo está basado en nuestra convicción de que es posible minimizar las dificultades de los alumnos cuando se enfrentan al aprendizaje del principio de inducción matemática mediante la clarificación de sus aspectos lógicos. Basándonos en la investigación y teoría previas, diseñamos un método para fomentar la comprensión del principio por los alumnos. Presentamos resultados que respaldan la efectividad de nuestro método con profesores en formación no especializados en matemáticas.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193), del Plan Andaluz de Investigación, Desarrollo e Innovación (PAIDI)
Series/Report no.: PNA;4(1)
Keywords: Learning with understanding
Methods of teaching
Principle of mathematical induction
Proof in mathematics
Teachers’ training
Teaching with understanding
Aprendizaje con comprensión
Enseñanza con comprensión
Demostración en matemáticas
Formación de profesores
Métodos de enseñanza
Principio de inducción matemática
URI: http://hdl.handle.net/10481/3507
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Cusi, A., & Malara, N. A. (2009). Improving awareness about the meaning of the principle of mathematical induction. PNA, 4(1), 15-22.
Appears in Collections:Volumen 4

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Cusi2009Improving.pdf451.77 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada