Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Miscelánea de Estudios Árabes y Hebraicos. Sección Árabe-Islam >
MEAH 64 (2015) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/34229

Title: La política educativa de la residencia francesa en el Atlas marroquí (1912-1956)
Other Titles: The educational policy of the French Residence in the Moroccan Atlas (1912-1956)
Authors: Torres Calzada, Katjia
Issue Date: 2015
Abstract: El presente artículo trata el origen, desarrollo y resultados de la política educativa de la Residencia francesa en Marruecos, dentro del marco de la denominada “política beréber”, basada en la aculturación y aislamiento de la población beréber bajo su protección, a través de las escuelas franco-beréberes civiles y laicas y, en especial, del colegio franco-beréber de Azrú, caso único en el imperio colonial francés.
Focuses on the origin, development and outcomes of the educational policy of the French Residence in Morocco, within the framework of the so-called “Berber policy” based on acculturation and isolation of the Berber population under its protection, through the Franco-Berber civil and secular schools and in particular the Franco-Berber School in Azrou, unique in the French colonial empire.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: Miscelánea de estudios árabes y hebraicos. Sección Árabe-Islam;Vol. 64 (2015)
Keywords: Marruecos
Residencia francesa
Política beréber
Escuelas franco-beréberes
Morocco
French residence
Berber policy
Franco-Berber Schools
URI: http://hdl.handle.net/10481/34229
ISSN: 0544-408X
2341-0906
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Torres Calzada, K. "La política educativa de la residencia francesa en el Atlas marroquí (1912-1956)". Miscelánea de estudios árabes y hebraicos. Sección Árabe-Islam. Vol. 64 (2015). ISSN 0544-408X, p. 95-117. [http://hdl.handle.net/10481/34229]
Appears in Collections:MEAH 64 (2015)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Torres.15.pdf205.54 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada