Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Investigaciones Sobre Lectura >
ISL - Número 1 - enero 2014 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/33857

Title: Comprensión lectora VS competencia lectora: qué son y qué relación existe entre ellas
Authors: Jiménez Pérez, Elena
Issue Date: Jan-2014
Abstract: En la literatura científica se ha venido utilizando indistintamente los términos comprensión y competencia lectora, en algunos casos de forma arbitraria, no encontrando ningún documento que los identifique y relacione de forma explícita, clara y directa. Definirlos, tras estudiarlos desde sus orígenes hasta la actualidad, es la finalidad principal de este artículo, además de establecer la relación entre estos dos conceptos tan estrechamente relacionados entre sí.
Scientific literature has been using the terms reading comprehension and reading literacy, sometimes arbitrarily, not finding any documents that identify and list explicitly, clearly and directly. Defining both after studying them from their origins to the present is the main purpose of this article, in addition to establishing the relationship between these two concepts so closely interrelated.
Sponsorship: Asociación Española de Comprensión Lectora
Publisher: Asociación Española de Comprensión Lectora
Keywords: Comprensión lectora
Competencia lectora
Reading comprehension
Reading literacy
URI: http://hdl.handle.net/10481/33857
ISSN: 2340-8685
Citation: Jiménez Pérez, E. Comprensión lectora VS competencia lectora: qué son y qué relación existe entre ellas. ISL, 1: 65-74 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/33857]
Appears in Collections:ISL - Número 1 - enero 2014

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ISL 1-5 JIMENEZ.pdf304.42 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada