Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº16, junio 2011 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/32002

Title: Critical thinking strategies in reading
Other Titles: Estrategias de pensamiento crítico en la lectura
Authors: Cubukcu, Feryal
Issue Date: Jun-2011
Abstract: The social negotiation maintains that the main roles of the environment are to offer alternative views, to develop knowledge, to seek knowledge that is compatible with students’ own construction and understanding of the world. It also enhances critical thinking skills such as studying a subject or problem with openmindedness, determining the facts of a new situation or subject without prejudice, placing these facts and information in a pattern so that students can understand them and accepting or rejecting the source values and conclusions based upon experience, judgment, and beliefs. When students assimilate their current experience with their existing schema, it becomes easier for them to retain learning (Fink, 2003). In this paper, the aim is to show how critical thinking strategies can be used for young learners in reading classes by demonstrating the main steps in the hierarchy of Bloom’s taxonomy and applying them to the fairy tales, which lead the learners to show some improvement in their critical thinking strategies.
La negociación social sostiene que las principales funciones del medio ambiente son ofrecer puntos de vista alternativos, para desarrollar el conocimiento, buscar el conocimiento que es compatible con la construcción de los propios estudiantes y la comprensión del mundo. También mejora la capacidad de pensamiento crítico como el estudio de un tema o problema con apertura de espíritu, la determinación de los hechos de una nueva situación o tema sin prejuicios, para todos estos hechos y la información en un modelo de fprma que los estudiantes puedan comprender y aceptar o rechazar los valores y conclusiones basadas en la experiencia, el juicio y las creencias. Cuando los estudiantes asimilan su experiencia cotidiana con sus esquemas mentales existentes, se hace más fácil para ellos conseguir el aprendizaje (Fink, 2003). En este articulo, el objetivo es mostrar lo importante que las estrategias de pensamiento pueden ser para los jóvenes estudiantes en clases de lectura mediante la demostración de los pasos principales en la jerarquía de la taxonomía de Bloom y su aplicación a los cuentos de hadas, que conducen a los alumnos hacia una mejora de sus estrategias de pensamiento crítico.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Reading
Critical thinking
Schema
Analysis
Synthesis
Lectura
Pensamiento crítico
Esquema
Análisis
Síntesis
URI: http://hdl.handle.net/10481/32002
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Cubukcu, F. Critical thinking strategies in reading. Porta Linguarum, 16: 7-17 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/32002]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº16, junio 2011

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Cubukcu.pdf305.09 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada