Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº15, enero 2011 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31993

Title: Cómo explotar textos para trabajar la lectura en el aula de lengua extranjera (inglés). Ejercicios para fomentar la creatividad e imaginación
Other Titles: Using written texts to foster creativity in the FL classroom
Authors: Luque Agulló, Gloria
Issue Date: Jan-2011
Abstract: Este trabajo pretende ilustrar cómo se fomenta la comprensión de textos escritos en lenguas extranjeras, especialmente inglés, trabajando también otras destrezas. Se introduce brevemente la teoría psicolingüística que explica el procesamiento de la lectura. A continuación se desarrolla este proceso en el ámbito de lenguas extranjeras, exponiendo el modelo metodológico que se viene utilizando en las últimas tres décadas. Partiendo de este criterio, se enumeran un grupo de pautas y pasos que permiten fomentar tanto la comprensión como la creatividad, tomando como ejemplo un texto en lengua inglesa. Por último se indican dos ejemplos adicionales respetando, al mismo tiempo, las características intrínsecas de cada texto-ejemplo.
This paper illustrates techniques to foster the comprehension of written texts in a creative way, at the same time developing other related skills. In order to do this, the psycholinguistic theory that explains the reading process is reviewed. Then this process is considered from the foreign language point of view. Third, the current methodology for exploiting reading texts is explained, enumerating a series of criteria and stages that constitute the framework for developing both comprehension skills and creativity. An English text is used as example. Two further examples are developed, taking into account the distinctive features of each text.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Textos escritos
Comprensión
Lenguas extranjeras
Creatividad
Metodología didáctica
Written texts
Comprehension
Reading skills
Foreign languages
Methodology
Creativity
URI: http://hdl.handle.net/10481/31993
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Luque Agulló, G. Cómo explotar textos para trabajar la lectura en el aula de lengua extranjera (inglés). Ejercicios para fomentar la creatividad e imaginación. Porta Linguarum, 15: 233-245 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/31993]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº15, enero 2011

Files in This Item:

File Description SizeFormat
LuqueAgullo.pdf282.93 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada