Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº14, junio 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31958

Title: Estrategias de aprendizaje y desarrollo de la motivación: un estudio empírico con estudiantes de E/LE brasileños
Other Titles: Learning strategies and motivational development: an empirical study with spanish as a foreign langauge students in Brazil
Authors: Marins de Andrade, Paulo Roberto
Issue Date: Jun-2010
Abstract: Este artículo se fundamenta en la relación de algunas «estrategias de aprendizaje» propuestas por Oxford sobre la motivación. Es decir, he indagado qué actividades son más motivadoras en el estudio del E/LE según estudiantes brasileños en un contexto de aprendizaje de no inmersión. En el estudio empírico las preguntas de los cuestionarios y de la entrevista se basaron en los modelos de estrategia de aprendizaje propuestos por Oxford. Los resultados apuntan al uso de las artes como las estrategias de aprendizaje más motivadoras.
This article is based on the relation of some «learning strategies» especially those of Oxford about Motivation. That is, what activities are more motivational in the study of the Spanish as Foreign Language of Brazilian students in a context of learning of no immersion? In the empirical study, the questions of the questionnaires and the interviews were based on models of learning strategies proposed by Oxford. The results point to use the arts as the more motivational learning strategies.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Auto-motivación
Estrategias de aprendizaje
Autonomía
Afectividad
Competencia de aprendizaje
Self-motivation
Learning strategies
Affectivity
Autonomy
Learning/existencial competence
URI: http://hdl.handle.net/10481/31958
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Marins de Andrade, P.R. Estrategias de aprendizaje y desarrollo de la motivación: un estudio empírico con estudiantes de E/LE brasileños. Porta Linguarum, 14: 141-160 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31958]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº14, junio 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
MarinsdeAndrade.pdf400.39 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada