Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº14, junio 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31955

Title: "Me gustó, porque era una enseñanza viva..." Creencias sobre aprendizaje de lenguas extranjeras de universitarios alemanes que aprenden español como lengua extranjera: un estudio de caso
Other Titles: "I liked it, because her teaching was lively..." Beliefs of german students of spanish on language learning: a case study
Authors: Ramos, Carmen
Llobera, Miquel
Issue Date: Jun-2010
Abstract: En este artículo, parte de una investigación más amplia, se estudia el pensamiento de una universitaria alemana que estudia formación de profesores de lenguas (francés) y que asiste a un curso intensivo de español como lengua extranjera (E/LE). La investigación muestra la dicotomía que surge en su pensamiento entre la «enseñanza viva» de su curso de E/LE, basada en un aprendizaje activo, dinámico y comunicativo, y sus estudios de formación de profesores, en los que prima la reflexión formal sobre la lengua y la traducción. La alumna acaba cuestionándose sus estudios y, por tanto, su futuro como profesora de lenguas en educación secundaria.
This paper, as a part of a wider research, studies a German university student’s ideating about foreign language learning. She is taking a degree to become a French teacher and she is also attending an intensive Spanish course. The investigation shows a remarkable dichotomy in her thinking between «lively teaching», as experienced in her Spanish course, based on active, dynamic and communicative learning, and her studies in teacher training, with a strong focus on formal linguistic reflection and translation. As a result, she begins to question her university studies and, furthermore, her future as a secondary school language teacher.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Pensamiento de aprendices
Aprendices
Conocimiento metacognitivo
Investigación cualitativa
Didáctica de lenguas
Learners' thinking
Metacognitive knowledge
Qualitative research
Language teaching
URI: http://hdl.handle.net/10481/31955
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Ramos, C. ; Llobera, M. "Me gustó, porque era una enseñanza viva..." Creencias sobre aprendizaje de lenguas extranjeras de universitarios alemanes que aprenden español como lengua extranjera: un estudio de caso. Porta Linguarum, 14: 123-140 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31955]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº14, junio 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ramos_EspañolLenguaExtranjera.pdf341.25 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada