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dc.contributor.authorCriado Sánchez, Raquel
dc.date.accessioned2014-05-27T08:09:53Z
dc.date.available2014-05-27T08:09:53Z
dc.date.issued2010-06
dc.identifier.citationCriado Sánchez, R. The impact of activity sequencing on the differences between ELT methods: a critical analysis of sample units. Porta Linguarum, 14: 7-28 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31941]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31941
dc.description.abstractOne of the methodological variables frequently forgotten by most ELT methods is activity sequencing. However, this is not a secondary variable and it should be intrinsically related to the cognitive built-in process governing knowledge acquisition. Consequently, activity sequencing fully affects the pedagogically based organisation of the teaching materials and the cognitive processes of language acquisition. The aim of this paper is to perform an analysis of the activity sequencing in three different textbooks representative of three main methods in the history of ELT: the Direct Method, the Audiolingual Method and the Communicative Method. The analysis will be undertaken from pedagogical and cognitive perspectives. The results will illustrate a) the degree of agreement or non-agreement detected in each method and textbook; b) that the activity sequencing variable is crucial to determine the nature of such differences or similarities. Since the activity sequencing is similar across the three textbooks, it could be assumed that methodological differences may be of less consequence than usually considered.es_ES
dc.description.abstractUna de las variables que han sido preteridas con frecuencia por casi todos los métodos para la enseñanza del inglés como lengua extranjera es la secuenciación de actividades. Sin embargo, la secuenciación de actividades no es una variable secundaria, ya que debería estar estrechamente relacionada con los procesos cognitivos que rigen la adquisición de conocimientos; por tanto, afecta en gran medida a la organización de los materiales docentes. El objetivo de este trabajo es analizar la secuenciación de las actividades en tres manuales diferentes representativos de tres importantes métodos en la enseñanza del inglés como lengua extranjera: el Método Directo, el Método Audiolingual y el Método Comunicativo. El análisis se realizará desde dos perspectivas: pedagógica y cognitiva. Los resultados ilustrarán las semejanzas o diferencias en cada método y manual; además, mostrarán que la variable de la secuenciación de actividades es crucial para determinar tales semejanzas y diferencias. Dado que en este caso dicha variable es similar en los tres manuales, se puede asumir que las diferencias metodológicas tal vez sean menos importantes de lo que se suele considerar.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectELTes_ES
dc.subjectActivity sequencinges_ES
dc.subjectCognitive sequencinges_ES
dc.subjectPPPes_ES
dc.subjectEnseñanza del inglés como lengua extranjeraes_ES
dc.subjectSecuenciación de actividadeses_ES
dc.subjectSecuenciación cognitivaes_ES
dc.titleThe impact of activity sequencing on the differences between ELT methods: a critical analysis of sample unitses_ES
dc.title.alternativeSecuenciación de actividades y su efecto diferenciador en los métodos para la enseñanza del inglés como lengua extranjera: análisis crítico de muestrases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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