Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorAguilar Río, José Ignacio
dc.date.accessioned2014-05-22T11:05:57Z
dc.date.available2014-05-22T11:05:57Z
dc.date.issued2009-06
dc.identifier.citationAguilar Río, J.I. Adult task-based and communicative L2 teaching and L2 teachers’ search for complicity: R, a case study. Porta Linguarum, 12: 75-89 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/31872]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31872
dc.description.abstractCommunicative and task-based foreign language (L2) teaching allow the use of participants’ personal attitudes and circumstances in order to introduce linguistic and communicative elements in contexts accounting for conversational routines similar to those of the L2 community. Engaged in interactions resulting from such routines, teacher R shifted at times from his L2 expert role to that of interaction participant, characterised by a feature described as search for complicity towards learners. By examining R’s qualitative corpus of English classes, completed by interviews with R and with learners, we point out some possible didactic implications from this search for complicity feature.es_ES
dc.description.abstractEl enfoque comunicativo y por tareas en enseñanza de lenguas extranjeras (L2) permite el empleo de informaciones personales para presentar elementos de la L2 en contextos que reproducen los de la comunidad meta. Durante las interacciones con los aprendices, el profesor R alterna en ocasiones su papel de experto en la L2 con el de participante en la comunicación, caracterizado por una búsqueda de complicidad con los aprendices. A partir de extractos de sus clases de inglés y de entrevistas con R y con los aprendices, nos interesamos por los posibles efectos didácticos de esta búsqueda de complicidad.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectL2es_ES
dc.subjectTeaching/learninges_ES
dc.subjectTeacheres_ES
dc.subjectLearneres_ES
dc.subjectInteractiones_ES
dc.subjectSelf-presentationes_ES
dc.subjectEnseñanza/aprendizajees_ES
dc.subjectProfesores_ES
dc.subjectAprendizes_ES
dc.subjectInteracciónes_ES
dc.subjectPresentación de la personaes_ES
dc.titleAdult task-based and communicative L2 teaching and L2 teachers’ search for complicity: R, a case studyes_ES
dc.title.alternativeEnseñanza comunicatica y enfocada por tareas de una L2 a adultos y búsqueda de la complicidad por parte del profesor: R, un estudio de casoes_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.31872
dc.type1info:eu-repo/semantics/articlees_ES


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License