Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº12, junio 2009 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31872

Title: Adult task-based and communicative L2 teaching and L2 teachers’ search for complicity: R, a case study
Other Titles: Enseñanza comunicatica y enfocada por tareas de una L2 a adultos y búsqueda de la complicidad por parte del profesor: R, un estudio de caso
Authors: Aguilar Río, José Ignacio
Issue Date: Jun-2009
Abstract: Communicative and task-based foreign language (L2) teaching allow the use of participants’ personal attitudes and circumstances in order to introduce linguistic and communicative elements in contexts accounting for conversational routines similar to those of the L2 community. Engaged in interactions resulting from such routines, teacher R shifted at times from his L2 expert role to that of interaction participant, characterised by a feature described as search for complicity towards learners. By examining R’s qualitative corpus of English classes, completed by interviews with R and with learners, we point out some possible didactic implications from this search for complicity feature.
El enfoque comunicativo y por tareas en enseñanza de lenguas extranjeras (L2) permite el empleo de informaciones personales para presentar elementos de la L2 en contextos que reproducen los de la comunidad meta. Durante las interacciones con los aprendices, el profesor R alterna en ocasiones su papel de experto en la L2 con el de participante en la comunicación, caracterizado por una búsqueda de complicidad con los aprendices. A partir de extractos de sus clases de inglés y de entrevistas con R y con los aprendices, nos interesamos por los posibles efectos didácticos de esta búsqueda de complicidad.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: L2
Teaching/learning
Teacher
Learner
Interaction
Self-presentation
Enseñanza/aprendizaje
Profesor
Aprendiz
Interacción
Presentación de la persona
URI: http://hdl.handle.net/10481/31872
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Aguilar Río, J.I. Adult task-based and communicative L2 teaching and L2 teachers’ search for complicity: R, a case study. Porta Linguarum, 12: 75-89 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/31872]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº12, junio 2009

Files in This Item:

File Description SizeFormat
AguilarRio.pdf366 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada