Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº11, enero 2009 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31841

Title: Feedback expectancy and EFL learners' achievement in english
Other Titles: La retroalimentación (feedback) y éxito comunicativo de los estudiantes de en inglés LE
Authors: Mohammad Alavi, Seyyed
Kaivanpanah, Shiva
Issue Date: Jan-2009
Abstract: This study aims to explore the relationship between feedback expectancy of Iranian learners of English and their level of education, achievement in English, and attitude toward peer and teacher feedback. To fulfil the purpose of this study, a sixtyitem questionnaire focusing on issues related to feedback expectancy, peer feedback, teacher feedback, and cultural factors was developed. 533 junior and high school students participated in the study. The results showed that (1) feedback expectancy in higher levels of education is stronger; (2) a positive and moderate correlation exists between feedback expectancy and learners’ English achievements; high achievers of English expect more feedback; (3) feedback received from teachers is more expected than from peers; (4) female learners sought more feedback from their peers and teachers than male learners. As providing language learners with clear feedback plays a crucial role in developing learners’ language abilities and helping them direct their learning, this study suggests language program developers and teachers to motivate learners to seek feedback from several sources.
La retroalimentación (feedback) es considerada como una de las formas de colaboración más importantes entre el profesor y el estudiante en el aula. En este estudio ha sido tratada y enfocada la retroalimentación (feedback) en las aulas del Curso de Idioma Inglés, nivel 2 y su relación con «el filtro afectivo del estudiante» (¿a qué se refieren con esta frase?) en los niveles secundario y bachillerato. Las investigaciones realizadas indican una alta retroalimentación (feedback) y una relación directa y positiva entre las vertientes retroalimentación (feedback) y «el filtro afectivo». El porcentaje de éxito y el nivel educativo son proporcionales a la retroalimentación (feedback) y le añaden un efecto positivo. Los estudios y análisis realizados a las pruebas muestran que la retroalimentación (feedback) en los estudiantes del 3º grado de la escuela secundaria y del bachillerato es más notable, comparada con los de otros niveles. Por otra parte, uno de los objetivos de este estudio es analizar la perspectiva y la retroalimentación (feedback) de los maestros y sus respectivos condiscípulos. Según estos estudios los estudiantes están más adaptados a recibir la retroalimentación (feedback) a través de sus propios maestros que de otros. El análisis de las variantes multivertientes es una muestra de la efectividad del plan curricular educativo y es una mirada hacia la retroalimentación (feedback). También ha sido observada la necesidad de recibir más retroalimentación (feedback) por parte de los maestros en el caso de los exámenes finales. Por último, en esta investigación fueron estudiados los factores culturales actuantes en este tipo de enfoque, así como fue propuesto el método de Enseñanza por Grupo, para modificar tales enfoques.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Feedback
Feedback expectancy
Language proficiency
Retroalimentación
Resultados
Enseñanza por grupos
URI: http://hdl.handle.net/10481/31841
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Alavi, S.M.; Kaivanpanah, S. Feedback expectancy and EFL learners' achievement in english. Porta Linguarum, 11: 99-114 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/31841]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº11, enero 2009

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Alavi.pdf394.58 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada