Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 8, junio 2007 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31625

Title: Enseñanza de la lectura a través de phinics en el aula de Lengua Extranjera de Educación Primaria
Authors: Lázaro Ibarrola, Amparo
Issue Date: Jun-2007
Abstract: En la última década el aula de inglés ha cambiado en España principalmente en dos aspectos: el descenso en la edad de comienzo y el incremento en el número de horas. Sin embargo, la práctica docente no siempre se ha adaptado a estos cambios. Una carencia es la falta de método para ayudar al alumno a enfrentarse al texto escrito, lo cual dificulta el proceso lector y perjudica la pronunciación, ya que el alumno transfiere las normas grafo-fonémicas del castellano. Por ello, proponemos la utilización de los métodos de concienciación fonológica denominados phonics para enseñar a nuestros alumnos a leer en inglés.
Over the last decade, Spanish EFL classrooms have changed dramatically: the onset age has gone down and the number of English sessions per week has increased. However, these changes have not always been accompanied by new teaching practices. A strong deficiency is the entire lack of method to assist Spanish children in EFL reading, which makes the process difficult and worsens the pronunciation due to L1 grapho-phonemic transfer. Within this context, we propose the use of phonics, phonological awareness methods designed to teach English natives to read, in EFL classrooms.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Lectura
Reading
Inglés lengua extranjera
EFL
Fonología
Phonology
URI: http://hdl.handle.net/10481/31625
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Lázaro Ibarrola, A. Enseñanza de la lectura a través de phinics en el aula de Lengua Extranjera de Educación Primaria. Porta Linguarum, 8: 153-167 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31625]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 8, junio 2007

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Lazaro.pdf149.12 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada