Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 8, junio 2007 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31619

Title: La instrucción basada en el procesamiento frente al enfoque ecléctico para el aprendizaje del subjuntivo en la enseñanza de E/LE
Authors: Alonso Aparicio, Irene
Issue Date: Jun-2007
Abstract: Este estudio plantea el doble objetivo de evaluar la eficacia de la instrucción formal en general y de dos propuestas de atención a la forma en particular: la instrucción basada en el procesamiento (IP) frente al enfoque ecléctico (EE). Para ello intervienen tres grupos de sujetos: uno que recibe clase bajo la IP, otro que recibe clase bajo el EE, y otro de control. La instrucción se centra en la distinción modal en construcciones temporales en español/lengua extranjera. Los resultados muestran rendimientos similares para ambas propuestas.
The objective of the present research is twofold. First of all, we study the effects of classroom formal instruction; secondly, we evaluate the effects of a formfocused input-based approach, processing instruction (PI), versus the effects of a formfocused output-based approach, eclectic approach (EE). Participants included three sections: one section assigned to PI, one section assigned to EE, one section comprising a control group. Instruction lasted 5 days and targeted Spanish mood selection in temporal clauses. Results reveal similar gains for both approaches.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Instrucción formal
Formal instruction
Atención a la forma
Focus on form
Instrucción basada en el procesamiento
Processing instruction
Enfoque ecléctico
Eclectic approach
URI: http://hdl.handle.net/10481/31619
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Alonso Aparicio, I. La instrucción basada en el procesamiento frente al enfoque ecléctico para el aprendizaje del subjuntivo en la enseñanza de E/LE. Porta Linguarum, 8: 41-62 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31619]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 8, junio 2007

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Alonso.pdf256.67 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada