Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 5, enero 2006 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/30598

Title: Conclusiones derivadas de la investigación cognitiva relativas a factores favorecedores de la retención a largo plazo: implicaciones para la enseñanza y el aprendizaje de una lengua extranjera
Authors: Sánchez, María Jesús
Issue Date: Jan-2006
Abstract: El propósito de este trabajo es establecer una conexión entre la investigación básica y la práctica educativa. Es muy aconsejable, ya que la combinación de estos dos aspectos puede tener consecuencias muy positivas para la educación. Para ello, se examinan siete aspectos procedentes de la investigación cognitiva, los cuales se deberían considerar cuando se enseña. Aunque la mayoría de las ideas se han extraído de artículos relacionados con el aprendizaje de una lengua extranjera probablemente estas ideas sean extrapolables a disciplinas afines.
The purpose of this paper is to make a connection between basic research and educational practice. This is strongly advisable because the combination of these two aspects can have very positive consequences for education. It examines seven different aspects, coming from cognitive research, which should be considered when teaching. Although most of the ideas have been extracted from articles related to the learning of a foreign language they can probably be transferred to any close discipline.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Investigación cognitiva
Lengua extranjera
Contexto
Repetición
Patrón
Cognitive research
Foreign language
Context
Repetition
Expert pattern
URI: http://hdl.handle.net/10481/30598
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Sánchez, M.J. Conclusiones derivadas de la investigación cognitiva relativas a factores favorecedores de la retención a largo plazo: implicaciones para la enseñanza y el aprendizaje de una lengua extranjera. Porta Linguarum, 5: 129-137 (2006). [http://hdl.handle.net/10481/30598]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 5, enero 2006

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Sanchez_ALE.pdf99.38 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada