Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº21, enero 2014 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/30485

Title: Perfil del profesorado que aprende una lengua en los cursos de actualización lingüística de las escuelas oficiales de idiomas andaluzas
Other Titles: Profile of the teachers who learn a language in the language training courses of the andalusian offical language schools
Authors: Torres Olalla, J. Daniel
Issue Date: Jan-2014
Abstract: La formación del profesorado en el campo de lenguas extranjeras resulta cada vez más necesaria, especialmente entre los profesionales implicados en el desarrollo del Programa de Centros Bilingües en Andalucía. Este artículo trata de establecer el perfil de un grupo de docentes de niveles educativos no universitarios matriculado en los Cursos de Actualización Lingüística, una opción formativa impartida en las Escuelas Oficiales de Idiomas de Andalucía, con el fin de aprender una lengua extranjera para enseñar una asignatura no lingüística en un segundo idioma en un Centro Bilingüe. Incluye una breve reflexión sobre la medida en que la citada opción formativa cumple con su finalidad en función del mencionado perfil.
Teachers’ training in the field of foreign languages becomes more and more necessary, particularly for those professionals involved in the development of the Bilingual Centres Programme in Andalusia. This article tries to establish the profile of a group of teachers of non-university levels of education registered in the Cursos de Actualización Lingüística, a learning option taught in the Escuelas Oficiales de Idiomas in Andalusia, with the aim to learn a foreign language to teach a non-linguistic subject in a second language in a Bilingual Centre. It includes a brief reflection on how far this learning option achieves its aim according to the profile just mentioned.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Plan de Fomento del Plurinlingüismo
Formación del profesorado
Lenguas extranjeras
Cursos de actualización lingüística
Estudiantes
Plurinlingualism Promotion Plan
Teachers training
Foreign languages
Students
URI: http://hdl.handle.net/10481/30485
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Torres Olalla, J.D. Perfil del profesorado que aprende una lengua en los cursos de actualización lingüística de las escuelas oficiales de idiomas andaluzas. Porta Linguarum, 21: 101-120 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/30485]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº21, enero 2014

Files in This Item:

File Description SizeFormat
TorresOlalla_ActualizacionLinguistica.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada