Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 4, junio 2005 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29870

Title: Aprendizaje en grupo y desarrollo de la autonomía individual en la formación de futuros profesores de lengua extranjera
Authors: García Mata, Jorge
Issue Date: Jun-2005
Abstract: Los cambios que la implantación del Espacio Europeo de Educación Superior exige en los procesos de aprendizaje de lenguas extranjeras y en el de la formación inicial de sus profesores van a demandar el uso de estrategias encaminadas al desarrollo de la reflexividad y de la autonomía por parte de aquellos. El presente artículo propone un modelo mediante el cual conjugar las demandas anteriores con las previsibles elevadas ratios entre alumnos e instructores en las aulas universitarias, explorando formas en que el trabajo en grupo apoya el desarrollo de la autonomía de los futuros profesores.
The introduction of the European Space for Higher Education imply changes in the work mode and learning processes in the pre-service training of foreign language teachers, in particular the use of strategies designed to stimulate the development of reflective thinking and learning autonomy. This paper presents a model that combines attention to the new demands mentioned above with learners-instructors rates at university that will remain high, by means of exploring ways in which group work supports the development of learning autonomy in future foreign language teachers.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Autonomía
Trabajo en grupo
Roles de profesores y alumnos
Individualización
Formación futuros profesores de lengua extranjera
Autonomy
Group work
Teacher and learner roles
Individualisation
FL teacher pre-service training
URI: http://hdl.handle.net/10481/29870
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: García Mata, J. Aprendizaje en grupo y desarrollo de la autonomía individual en la formación de futuros profesores de lengua extranjera. Porta Linguarum, 4: 109-120 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29870]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 4, junio 2005

Files in This Item:

File Description SizeFormat
GarciaMata_LE.pdf249.33 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada