Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 8 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29577

Title: Conocimiento del profesor en la interpretación de errores de los alumnos en álgebra
Other Titles: Teacher’s knowledge in the interpretation of student’s errors on algebra
Authors: Huitrado, José L.
Climent, Nuria
Issue Date: 2013
Abstract: En este trabajo se exponen los resultados parciales de una investigación sobre el conocimiento profesional de los profesores evaluadores de olimpiadas matemáticas puesto en acción al analizar errores relativos al álgebra. A través de dos pruebas de interpretación de errores, y a partir de un análisis inspirado en la teoría emergente de los datos, obtuvimos dimensiones para la caracterización de saberes en la comprensión de los errores. En los resultados describimos los saberes de un profesor estrechamente relacionados con la práctica y con el conocimiento sobre el aprendizaje de los alumnos.
This paper presents the partial results of a research on the professional knowledge of mathematics olympiad evaluators teachers put into action when analyzing errors relating to algebra. By means of two tests on errors interpretation and by using analysis inspired by the grounded theory, we obtained dimensions for the characterization of knowledge in understanding about errors. In the results section, we describe a teacher's knowledge related to practice and knowledge about students’ learning.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)
Series/Report no.: PNA;8(2)
Keywords: Álgebra
Conocimiento profesional del profesor
Error
Teachers' professional knowledge
URI: http://hdl.handle.net/10481/29577
ISSN: 1887-3987
1886-1350
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Huitrado, J. L. y Climent, N. (2013). Conocimiento del profesor en la interpretación de errores de los alumnos en álgebra. PNA, 8(2), 75-86. [http://hdl.handle.net/10481/29577]
Appears in Collections:Volumen 8

Files in This Item:

File Description SizeFormat
3_Conocimiento.pdf322.3 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada