Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 1, enero 2004 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/28351

Title: Culture teaching in foreign language education. EFL teachers in Spain as cultural mediators
Authors: Sercu, Lies
Méndez García, María del Carmen
Castro Prieto, Paloma
Issue Date: 2004
Abstract: This paper focuses on an investigation carried out in Spain into EFL secondary school teachers’ perceptions of their culture teaching practice and their role as mediators of language and culture in the foreign language class. The research is part of a larger comparative study in seven countries (Belgium, Bulgaria, Greece, Poland, Mexico, Spain, and Sweden). The article describes how teachers perceive of culture-and-language teaching, their students’ perceptions and attitudes towards the foreign countries and cultures associated with the language they are learning, and their teaching practice related to intercultural competence and intercultural communication. It is anticipated that outcomes of this study will serve as a guide in designing programs for teachers in-service regarding intercultural competence teaching in foreign language education.
El presente artículo se centra en una investigación llevada a cabo en España acerca de las percepciones que los profesores de inglés de secundaria tienen sobre la enseñanza que ellos realizan del componente cultural y su papel como mediadores de lengua y cultura en la clase de idiomas extranjeros. Esta investigación forma parte de un estudio comparativo más amplio en el que forman parte siete países (Bélgica, Bulgaria, Grecia, Polonia, Méjico, España y Suecia). El artículo describe cómo los profesores perciben la enseñanza de la lengua y la cultura, las percepciones y actitudes de sus alumnos hacia los países y culturas extranjeras asociadas con la lengua que están aprendiendo, y las prácticas educativas que los profesores procuran en torno a la competencia y la comunicación interculturales. Los resultados de este estudio tienen importantes implicaciones didácticas y han de servir de guía para el diseño de programas relacionados con la instrucción de la competencia intercultural en la enseñanza de idiomas extranjeros para profesores en activo.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Cultural
Mediator
Culture teaching
Intercultural communication
Teachers' perceptions
Spain
URI: http://hdl.handle.net/10481/28351
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Sercu, L.; Méndez García, M.C.; Castro Prieto, P. Culture teaching in foreign language education. EFL teachers in Spain as cultural mediators. Porta Linguarum, 1: 85-102 (2004). [http://hdl.handle.net/10481/28351]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 1, enero 2004

Files in This Item:

File Description SizeFormat
SercuyMendez_1.pdf64.29 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada