Culture teaching in foreign language education. EFL teachers in Spain as cultural mediators Sercu, Lies Méndez García, María del Carmen Castro Prieto, Paloma Cultural Mediator Culture teaching Intercultural communication Teachers' perceptions Spain This paper focuses on an investigation carried out in Spain into EFL secondary school teachers’ perceptions of their culture teaching practice and their role as mediators of language and culture in the foreign language class. The research is part of a larger comparative study in seven countries (Belgium, Bulgaria, Greece, Poland, Mexico, Spain, and Sweden). The article describes how teachers perceive of culture-and-language teaching, their students’ perceptions and attitudes towards the foreign countries and cultures associated with the language they are learning, and their teaching practice related to intercultural competence and intercultural communication. It is anticipated that outcomes of this study will serve as a guide in designing programs for teachers in-service regarding intercultural competence teaching in foreign language education. El presente artículo se centra en una investigación llevada a cabo en España acerca de las percepciones que los profesores de inglés de secundaria tienen sobre la enseñanza que ellos realizan del componente cultural y su papel como mediadores de lengua y cultura en la clase de idiomas extranjeros. Esta investigación forma parte de un estudio comparativo más amplio en el que forman parte siete países (Bélgica, Bulgaria, Grecia, Polonia, Méjico, España y Suecia). El artículo describe cómo los profesores perciben la enseñanza de la lengua y la cultura, las percepciones y actitudes de sus alumnos hacia los países y culturas extranjeras asociadas con la lengua que están aprendiendo, y las prácticas educativas que los profesores procuran en torno a la competencia y la comunicación interculturales. Los resultados de este estudio tienen importantes implicaciones didácticas y han de servir de guía para el diseño de programas relacionados con la instrucción de la competencia intercultural en la enseñanza de idiomas extranjeros para profesores en activo. 2013-10-08T09:40:01Z 2013-10-08T09:40:01Z 2004 info:eu-repo/semantics/article Sercu, L.; Méndez García, M.C.; Castro Prieto, P. Culture teaching in foreign language education. EFL teachers in Spain as cultural mediators. Porta Linguarum, 1: 85-102 (2004). [http://hdl.handle.net/10481/28351] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/28351 10.30827/Digibug.28351 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada