Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2000, Vol. 41 >
APh, vol. 41(3) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/28328

Title: La fomación farmacéutica mediante el modelo de enseñanza-aprendizaje por objetos de transformación (Problem-Based Learning)
Other Titles: Pharmaceutical training throug the model of Problem-Based Learning
Authors: Quirino-Barreda, C.T.
Muro Delgado, R. del
Noguez Méndez, N.A.
Macin Cabrera, S.A.
Issue Date: 2000
Abstract: El modelo de enseñanza-aprendizaje mediante problemas de la práctica profesional, conocido internacionalmente como Problems Based Learning (PBL) está siendo introducido con éxito en universidades europeas y norteamericanas. Este modelo educativo ha tenido un especial desarrollo en el plan de estudios de la licenciatura en Farmacia (Química Farmacéutica Biológica) de la Universidad Autónoma Metropolitana-Xochimilco de México, donde se tiene una experiencia positiva de 25 años, denominándosele enseñanza-aprendizaje mediante Objetos de Transformación o enseñanza modular.
The pattern teaching-learning through the professional practice problems is widely known as Problem-Based Learning (PBL). European and American universities have introduced it with success. During the last 25 years the Universidad Autonoma Metropolitana. Xochimilco in Mexico, in Chemical Biological Pharmaceutical Degree studies, has developed this pattern so called Teaching-Learning through the Transformation of Objectives (Problems Based-Learning) or Learning by modules, obtaining positive results and experience.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Enseñanza por problemas
Problem-Based Learning
Objeto de transformación
Transformation objectives
Enseñanza modular
Learning by modules
Educación farmacéutica
Pharmacy Education
URI: http://hdl.handle.net/10481/28328
ISSN: 0004-2927
Citation: Quirino Barrera, C.T.; et al. La fomación farmacéutica mediante el modelo de enseñanza-aprendizaje por objetos de transformación (Problem-Based Learning). Ars Pharm, 2000; 41(3): 279-286. [http://hdl.handle.net/10481/28328]
Appears in Collections:APh, vol. 41(3)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm.2000;41(3)279-286.pdf46.34 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada