Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 4.2 (2013) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/28134

Title: La evaluación del desempeño profesional en profesores de inglés desde su propia visión de la excelencia
Other Titles: The evaluation of the professional development of English faculties from their own vision of excellence
Authors: López Rodriguez, Slava
González González, Daniel
Issue Date: 10-Jun-2013
Abstract: El objetivo general de este trabajo es ofrecer un sistema de indicadores de la excelencia universitaria para los profesores de Inglés en Cuba para orientar su evaluación, formación y desarrollo profesional teniendo en cuenta las diferentes etapas de su carrera académica. Los estudios sobre calidad se han incrementado en los últimos tiempos en el campo de la educación. Se han creado e implantado sistemas y procesos de acreditación para evaluar la excelencia de la enseñanza a nivel mundial. La comunidad universitaria cubana no está alejada de esa realidad. El desarrollo profesional de los profesores es un elemento muy importante a considerar. Sin embargo, no existen indicadores definidos que guíen el desempeño profesional de los mismos. El modelo de investigación adoptado en este trabajo es el descriptivo. La investigación se desarrolla en tres etapas para poder describir la visión de la excelencia del desarrollo profesional que tienen los profesores de inglés así como los indicadores que ellos consideran válidos para evaluar su propio desempeño. Se realizan análisis cuantitativos y cualitativos de la información recogida.
The general objective of this paper is to offer a system of teaching excellence indicators for the faculties of English as a foreign language in Cuba to guide their evaluation, training and professional development, considering the different stages of their academic career. Quality studies have been highly demanded in the educational field in the last decade. Accreditation processes and systems have been created and implemented to evaluate the excellence of teaching at universities worldwide. Cuban universities are not apart from that reality, facultiesʼ professional development is an important element to be considered however no indicators have been defined to evaluate and guide their performance. The model adopted in this research is the descriptive one. It was carried out in three stages so as to describe the vision of excellence professors of English in Cuba have of their professional development and the indicators they consider valid to evaluate their own work. For the analysis of the qualitative information we have carried out a deep content analysis and to analyze the quantitative information we used SSPS.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Excelencia
Excellence
Desarrollo profesional
Professional development
Enseñanza del inglés
English teaching
Indicadores
Indicators
Evaluación
Evaluation
URI: http://hdl.handle.net/10481/28134
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: López-Rodríguez, S. y González-González, D. (2013). La evaluación del desempeño profesional en profesores de inglés desde su propia visión de la excelencia. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 4 (2), pp. 62–81. [http://hdl.handle.net/10481/28134]
Appears in Collections:Vol. 4.2 (2013)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
vol04(2)_05_jett_lopez-rodriguez_gonzalez-gonzalez.pdf593.65 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada