Show simple item record

dc.contributor.authorLópez Rodriguez, Slava
dc.contributor.authorGonzález González, Daniel 
dc.date.accessioned2013-09-20T10:47:36Z
dc.date.available2013-09-20T10:47:36Z
dc.date.issued2013-06-10
dc.identifier.citationLópez-Rodríguez, S. y González-González, D. (2013). La evaluación del desempeño profesional en profesores de inglés desde su propia visión de la excelencia. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 4 (2), pp. 62–81. [http://hdl.handle.net/10481/28134]es_ES
dc.identifier.issn1989-9572
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/28134
dc.description.abstractEl objetivo general de este trabajo es ofrecer un sistema de indicadores de la excelencia universitaria para los profesores de Inglés en Cuba para orientar su evaluación, formación y desarrollo profesional teniendo en cuenta las diferentes etapas de su carrera académica. Los estudios sobre calidad se han incrementado en los últimos tiempos en el campo de la educación. Se han creado e implantado sistemas y procesos de acreditación para evaluar la excelencia de la enseñanza a nivel mundial. La comunidad universitaria cubana no está alejada de esa realidad. El desarrollo profesional de los profesores es un elemento muy importante a considerar. Sin embargo, no existen indicadores definidos que guíen el desempeño profesional de los mismos. El modelo de investigación adoptado en este trabajo es el descriptivo. La investigación se desarrolla en tres etapas para poder describir la visión de la excelencia del desarrollo profesional que tienen los profesores de inglés así como los indicadores que ellos consideran válidos para evaluar su propio desempeño. Se realizan análisis cuantitativos y cualitativos de la información recogida.es_ES
dc.description.abstractThe general objective of this paper is to offer a system of teaching excellence indicators for the faculties of English as a foreign language in Cuba to guide their evaluation, training and professional development, considering the different stages of their academic career. Quality studies have been highly demanded in the educational field in the last decade. Accreditation processes and systems have been created and implemented to evaluate the excellence of teaching at universities worldwide. Cuban universities are not apart from that reality, facultiesʼ professional development is an important element to be considered however no indicators have been defined to evaluate and guide their performance. The model adopted in this research is the descriptive one. It was carried out in three stages so as to describe the vision of excellence professors of English in Cuba have of their professional development and the indicators they consider valid to evaluate their own work. For the analysis of the qualitative information we have carried out a deep content analysis and to analyze the quantitative information we used SSPS.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectExcelenciaes_ES
dc.subjectExcellencees_ES
dc.subjectDesarrollo profesionales_ES
dc.subjectProfessional developmentes_ES
dc.subjectEnseñanza del ingléses_ES
dc.subjectEnglish teachinges_ES
dc.subjectIndicadoreses_ES
dc.subjectIndicatorses_ES
dc.subjectEvaluación es_ES
dc.subjectEvaluation es_ES
dc.titleLa evaluación del desempeño profesional en profesores de inglés desde su propia visión de la excelenciaes_ES
dc.title.alternativeThe evaluation of the professional development of English faculties from their own vision of excellencees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License