Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación Docencia Creativa >
ReiDocrea, 2 (2013) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27756

Title: Voluntariado: perspectivas de los estudiantes de desarrollo internacional
Other Titles: Volunteerism: perspectives from international development studies students
Authors: Bolton, Jory
Issue Date: 2013
Abstract: Este artículo examina las perspectivas variadas del ‘voluntariado’ a través de un enfoque de investigación. Para terminar esta investigación, un grupo de estudiantes de los estudios de desarrollo internacional (EDI) en la Universidad de Trent funcionó como participantes de investigación. El campo de EDI es muy interdisciplinario y muchas veces hay discrepancias entre perspectivas porque los estudiantes vienen de diferentes antecedentes académicos, por lo que los estudiantes de EDI son candidatos excelentes para una investigación como ésta. A cada estudiante se le pidió a crear un ‘mapa mental’ para expresar su propia definición del voluntariado. Los datos recogidos se utilizó para ilustrar cómo las percepciones del voluntariado comparan y contrastan, particularmente a las opiniones de la autora. Esta investigación se amplió aún más, examinando cómo factores como la edad y el género afectan las percepciones del voluntariado.
This paper examines the varying perspectives of ‘volunteerism’ through an investigative approach. In order to complete the investigation, a small class of international development studies (IDS) students at Trent University acted as research participants. Because IDS is so interdisciplinary, there are often discrepancies between perspectives as students hail from different academic backgrounds, thus making IDS students prime candidates for such an experiment. Each student was asked to create a ‘mind map’ to convey their personal definition(s) of volunteerism. The data collected was used to illustrate how different perceptions of volunteerism compare and contrast, particularly to the author’s own perceptions. This investigation was expanded further, examining how factors such as age and gender affect perceptions.
Sponsorship: Proyecto de Innovación Docente ReiDoCrea. Departamento de Psicología Social. Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Voluntariado
Altruismo
Enfoques interdisciplinarios
Mapas mentales
Volunteerism
Altruism
Interdisciplinary approaches
Mind maps
URI: http://hdl.handle.net/10481/27756
ISSN: 2254-5883
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Bolton, J. Voluntariado: perspectivas de los estudiantes de desarrollo internacional. Reidocrea, 2: 157-162 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/27756]
Appears in Collections:ReiDocrea, 2 (2013)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ReiDoCrea-Vol.2-Art.21-Bolton.pdf108.07 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada